Tong felügyelő, aki előbb lő, aztán rúg (de nagyon szereti a gyerekeket!), egy prostituáltakat brutalizáló sorozatgyilkos nyomába ered. Hamar kiderül: a tettes egy nagykutya kicsi fia, ki zsenge korában tanúja volt anyja öngyilkosságának, melynek kiváltó oka egy prostival való apai félrelépés a szülői házban. Elég bizonyíték hiányában azonban kénytelenek kiengedni a srácot, aki már kinézte magának következő áldozatát.
Ronny Yu (THE BRIDE WITH WHITE HAIR ☞ FREDDY VS. JASON, anyám) második filmje egy kemény zsaru-thriller, melyben Dirty Harry találkozik Sergio Martinóval. A maga nyolcvan perces hosszával nincs idő lacafacázásra, ennek ellenére a gyilkos és motivációja rendesen ki van dolgozva. A jelenet, amiben a kisfiú előtt az anya átvágja saját torkát emlékeztető, hogy micsoda ereje volt a hongkongi mozinak hajdanán. Innen csak egy lépés a DOCTOR LAMB, és jó tudni, hogy már akkor sem tudták, hol a határ.
Yu és stábjának szkillje a Hong Kong New Wave ékes példája, annak a filmkészítésnek, ami hamarosan leváltja a Shaw Bros./Golden Harvest monopóliumot. A 16mm-es tévéfilmekkel edződött generáció már mindent on-location forgat, kézi kamerákkal futkosnak a lerobbant sikátorokban, de ha kell, akkor elegáns dollyshotokat is bevetnek, majd az egészet olyan halálpontosan vágják össze, amitől rendkívül dinamikus lesz az összkép. 1980 különösen erős év volt az ottani fiatal függetleneknek: Tsui Hark a DANGEROUS ENCOUNTER-rel csapott a lecsóba, Dennis Yu THE BEASTS című rettenetével riogatott, Patrick Tam újradefiniálta a wuxiát a THE SWORD-dal, és megtörtént a THE HAPPENINGS. A SAVIO(U)R nem korszakos jelentőségű, mint ahogy Yu sem tartozott igazán a legnagyobbak elit klubjába, de mint magabiztosan összerakott, brutkó kis thriller, máig megtartotta azt a frissességet, ami az 'újhullámos' HK-filmekre jellemző.
Laura Gemser cameo |