Massimo Pupillo, olasz pszicho-peplum
"Mankind is made up of inferior creatures who would've corrupted the harmony of my perfect body."
Az 1958-as HERKULES film sikere egy időre peplum-gyárrá változtatta a Cinecittát, egy menőbb testépítő akár négy Góliát-epizódban is főszerephez jutott egyetlen szűk esztendő alatt. A jó fizetségnek azonban ők is megfizették az árát - óriási fizikai és mentális nyomás nehezedett rájuk, az ép test nem mindig takart ép lelket. Ezt a kóros elváltozást a pszichológia "Herkules-szindrómának" nevezi, melyet eme pszichothriller kendőzetlenül mutat be a különleges PSYCHOVISION technika segítségével.
"He used to be a muscleman in costume films."
Travis Anderson filmszínész XVIII.századi kastélyába vonult vissza, tökéletes testét immáron csak saját maga kedvtelésére fejleszti. Másik rögeszméje a kastély eredeti tulajdonosa, kinek legendás kegyetlensége imponálóan hat az amúgy is labilis lelki világára. Anderson benne találja meg élete nagy szerepét, ő lesz a "Skarlátvörös Hóhér"!
Hargitay Miklós, a kőbányai csodagyerek legendás alakításában a showbizniszben kihasznált, aztán eldobott izomemberek szakszervezetbe tömörült csatakiáltása hangzik el, amint egy fumetti-antihős szűk jelmezébe bújva elégtételt vesz az őket ért sérelmekért. Ez nagyjából azt jelenti, hogy Hargitay lenge öltözetű nőciket kínoz, miközben hangosan filozofál az emberiség morális hanyatlásáról, és emlékeztet: "Én vagyok a Skarlát Hóhér és megkínzok mindenkit!"
Talán maguk az alkotók sem fogták fel, hogy ócska kis horrorjukban egy komplett Phd-re való pszichoanalízis tárul fel a sztárkultusz, és a vele járó önimádat léleküresítő, destruktív hatásáról. Hargitay szociopatikus karaktere hét év múlva rendületlenül tovább rombolja a közízlést, a DELIRIO CALDO című trash-krimiben hirdetve a muszklik morális felsőbbrendűségét. Érdekes lesz majd megismerni a téma hollywoodi A-listás megközelítését egy tervezett Hargitay-életrajzi filmen keresztül. Csak aztán nehogy arra a nyápic Tim Burtonre bízzák a dolgot.