Juan Bosch, spanyol
A Blatty/Friedkin féle néphüly{edit}műremeknek nemcsak a Warner Brothers, de az európai szex/horror is a nyertese volt: Amando De Ossoriotól kezdve Jess Francóig mindenki konzekvensen elkészítette a maga háromszáz pezetás exorcistjét, a lírás változatokról nem is beszélve. Ebbe a sorba illeszkedik a kreatívan EXORCISMO-ra keresztelt ripoff, amely Naschy egyik legsikeresebb filmje volt a spanyol mozikban, 2:1 arányban verve az ugyanabban az évben bemutatott THE LIVING DEAD AT THE MANCHESTER MORGUE-t. Míg utóbbi egy legitim zombi-klasszik, az EXORCISMO kvalitásait már nagyítóval kell keresni. Megjegyzem, AZ ÖRDÖGŰZŐt máig működőképes mozinak tartom, azonban káros hatása a horroriparra nem lebecsülendő.
A Blatty/Friedkin féle néphüly{edit}műremeknek nemcsak a Warner Brothers, de az európai szex/horror is a nyertese volt: Amando De Ossoriotól kezdve Jess Francóig mindenki konzekvensen elkészítette a maga háromszáz pezetás exorcistjét, a lírás változatokról nem is beszélve. Ebbe a sorba illeszkedik a kreatívan EXORCISMO-ra keresztelt ripoff, amely Naschy egyik legsikeresebb filmje volt a spanyol mozikban, 2:1 arányban verve az ugyanabban az évben bemutatott THE LIVING DEAD AT THE MANCHESTER MORGUE-t. Míg utóbbi egy legitim zombi-klasszik, az EXORCISMO kvalitásait már nagyítóval kell keresni. Megjegyzem, AZ ÖRDÖGŰZŐt máig működőképes mozinak tartom, azonban káros hatása a horroriparra nem lebecsülendő.
Hippi fiatalok által rendezett feketemiséről hazafele tartva a tinédzser lány autóbalesetet szenved. Túléli, de már nem ugyanaz, mint aki volt: csúnyán beszél a szüleivel, skizofrén rohamai vannak és megtanul németül! Gazdag családja a helybéli paphoz (Naschy) fordul segítségért, majd miután több gyilkosság is történik 180 fokban elcsavart fejű áldozatokkal, eljön az idő egy kis ördögűzésre.
A probléma nem Naschy szkriptjével van (amit esküszik, hogy még Blatty könyve előtt írt), hanem az általa választott rendezővel. Juan Boschnak feleannyi érzéke sincs a fantaterrorhoz, mint a Naschy Kft.-be rendszeresen bedolgozó Klimovskynak vagy Carlos Aurednek. Amíg ők atmoszférát teremtettek tulajdonképpen a semmiből, Bosch megelégszik azzal, hogy a színészek felmondják a dialógusokat szegényesen dekorált falak előtt állva (nem volt egyszerű hangulatos képeket találnom a szöveghez). Ez a szappanoperába illő, stílustalan rendezés aztán haza is vágja az egészet, annak ellenére, hogy azért vannak értékelhető pillanatok. Ezek szinte mindegyike a többiekhez képest kiemelkedő alakítást nyújtó Grace Mills-hez köthető, a rajta végzett maszkmesteri munka Gonosz halottasan fantasztikus.
Azt is el kell ismerni, hogy a szolgai másolás mellett becsúszott legalább egy eredeti ötlet is: mint szép lassan (nagyon lassan) kiderül, a lányt nem a Sátán szállta meg, hanem halott apja, aki rajta keresztül akar bosszút állni gyűlölt családján. Ez a reveláció valamivel emészthetőbb, mint a katolikus angstra építő antikrisztus-blabla, de még mielőtt kibontakozna ez a szál, gyorsan (nagyon gyorsan) ledarálják a kötelező ördögűzéses jelenetet, és már vége is a műsornak. Naschynak úgy látszik jobban álltak a klasszikusabb vámpíros/farkasemberes/zombis mesék, mert ez a "modern horror" a leggyengébb darab a dvdén eddig megjelent filmjei közül.
Októberben az eddig külön-külön kapható Naschy-sorozat egy dobozba csomagolva fog megjelenni. A kiadvány az EXORCISM-on kívül még négy, többé-kevésbé jó filmet fog tartalmazni, úgysmint HORROR RISES FROM THE TOMB, BLUE EYES OF THE BROKEN DOLL, HUMAN BEASTS és a személyes kedvenc, a VENGEANCE OF THE ZOMBIES. Ajánlott fogyasztói ár 35USD, vagyis egy ezres darabja!
Ezzel valószínűleg véget is ér a Deimos kiadó története, aminek remaszterelt, spanyol hangsávval és felirattal ellátott dvdéit maguk az ún. rajongók sem értékelték sokra. A következő Naschy (Cemetery Girls aka. COUNT DRACULA'S GREAT LOVE) már feliratok nélkül, grindhouse wannabe külalakban kerül piacra.