2014. augusztus 16., szombat

Őstörténet

trashneveles.blog.hu és a szabolcskavhsblogja.blogspot.hu feltett nekem néhány kérdést, én pedig egy olyan írásos emlékkel válaszolok, aminek minden bizonnyal köze van a Deliria létezéséhez.
A nyolcvanas években járunk, kölcsönzők még nincsenek, a narrátorozás legfeljebb kísérleti stádiumban van, a kapitalista szórakoztatóipar mozgóképtermékei elsősorban német nyelvű VHS-kópiákon terjednek fű alatt. Mivel éppen akkor kezdtem érdeklődni a horrorfilmek iránt (egészen pontosan: egy videópartin láttam azt a bizonyos Dolgot és a Zombik szellemvárosát), a környékünkön lakó "kazetta importőr" műfajonként katalogizált listáján két oldal különösen izgalmas volt számomra. Megtaláltam, bemásoltam, íme:
Meg kell hagyni, a mai napig ütős válogatás, kezdésként az akkor leghajmeresztőbbnek számító dolgok jutottak osztályrészül. Meglehet, az Ausgeburt der Hölle nem ostromolta a filmművészet csúcsát, egy valamit azért képes volt elérni: mellette a Szörnyecskék és társai óvodásoknak való esti mesének tűntek.
még több zombi ---
A Deliria múltja, jelene és jövője. Van még kérdés, doktor úr?