A hatvanas évek görög filmgyártásának egyik klasszikusa. Mondanám, ha konyítanék bármit is a hatvanas évek görög filmgyártásához. A CAGED-del (John Cromwell, 1950) indult nőibörtön-melodrámák hullámán érkezve a STEFANIA átható erotikus töltettel, bivalyerős fekete-fehér képeken keresztül meséli el a korán felnőtt 18 éves Stefánia sorstragédiáját. A prostitúció vádjával javítóintézetbe került lány valójában a saját szexuális kisugárzásának a rabja, amit éppen úgy kihasznál, mint ahogyan egy kicsit (és végül nagyon) bele is hal minden egyes alkalommal, amikor férfiember kerül a vonzáskörzetébe.
Egyértelműen a jobb (és tiszteletreméltóbb) WIP-ek közül való, ha valaki ráakad, nézze meg, már csak a görögök legismertebb szexszimbólumának, Zoe Laskari-nak az alakítása miatt is. Miután a Miss World elődöntőjében diszkvalifikálják a korát hamis papírokkal igazoló 15 éves lányt, a rendező Dalianidis karolja fel és csinál belőle elismert színésznőt. Laskari nemcsak hazájában tett szert hírnévre, első Dalianidis-szel közös filmje, az évjáratához képest rizikósan szexi O KATIFOROS („A züllés” 1961) az év legnagyobb közönségsikere lett Mexikóban.
------------------------------
Tudtad-e, hogy… a görögök tetemes mennyiségű (sz)exploitation filmet gyártottak a hetvenes évek folyamán? Az egyikük, a hírhedt ISLAND OF DEATH hozzánk is eljutott videón. Ezekből álljon itt néhány vhs-borítós ízelítő (©Cinehound), csak előbb tisztázzunk valamit: a képeken látható férfiak és nők az úgynevezett guszguniszt gyakorolják. A görög néptánc eme közkedvelt formájában a férfi nyitott tenyérrel a nő felé lép, aki játékosan elutasítja a közeledést, majd aztán megengedi. Anyukám, jövőre elutazunk Krétára!
A bűn három oszlopa