2008. október 22., szerda

BEAST IN SPACE (1980)

Alfonso Brescia, olasz science-fucktion

Réges régen, egy távoli galaxisban,
a De Paolis stúdió mélyén...

... az egyre kétségbeesettebb olaszok azzal a lehetetlen ötlettel álltak elő, hogy a CSILLAGOK HÁBORÚJA kalandscifijét össze lehet boronálni a LA BÊTE (THE BEAST) bestiális erotikájával. Az eredmény "Al Bradley" szánalmas űrodüsszeiájának befejező része!


A galaxis filmtörténetének egyik leghülyébb projektjében a Lorigon bolygóra indul a csapat, hogy beszerezzen valami bombához szükséges alapanyagot. A legénység tagjai közt ott van Sirpa Lane, az expedíció selling-pointja. Lane a LA BÊTE (Walerian Borowczyk) szereplője volt anno 1975-ben, és dacára annak, hogy nem kifejezetten attraktív, rövid ideig szexszimbólumként üzemelt olasz szoftcore filmekben. A STAR WARS univerzumból nem sikerült leszerződtetni senkit, így a többieket olyan ismeretlen ismerősök alakítják, mint Venantino Venantini, vagy a hardcore színtérről beugró Marina Frajese. Van egy harmadik szőke-kapitánynő is, őt nem ismerem, pedig a legvonzóbb a három közül (ah, tipikus). Magyar vonatkozást is tudok mondani: Szerémi Irén a Google szerint a Kner Imre Kereskedelmi Szakközépiskolában végzett 1969-ben.


Mielőtt még kilőnék az űrhajót, megtörténik egy előnytelenül fotografált nemi aktus. Itt Brescia kísérletet tesz némi stilizációra: a sziluettes tusolójelenet olyan szerencsétlenül lett kivitelezve, hogy Sirpának több cicije kerekedik a kelleténél!


A célállomás Lorigon gyanúsan úgy néz ki, mint egy füstgéppel megbolondított kiserdő Róma mellett, és a látszat valószínűleg nem is csal, az összes Brescia sci-fi ott készült. Ezen a nagyon is földi planétán az űrhajósokat először megtámadja egy robot (az a hagyományos, kockafejű kivitel, amit az Úttörőáruházban is lehetett kapni), majd szemtanúi lesznek/leszünk, ahogy két ló szexel.

A teljesen más nyersanyagra előhívott inzert a LA BÊTE-ből van átollózva, és semmi értelmes magyarázat nincs a jelenlétére, hacsak az nem, hogy Sirpa Lane után a lovakat is ki lehet pipálni a Borowczyktól átvett összetevők listáján. Már csak maga a bête hiányzik, és aki elég türelmes, az megkapja őt is egy bizarr jelenet folyományaként, amelyben szegény Sirpát megint megdöntik.

a szépség
... és a szőr-nyeteg
A türelem egyébként elengedhetetlen tulajdonság ahhoz, hogy egyáltalán végig tudjuk nézni ezt az intergalaktikus szörnyszülöttet, de pontosan a csigalassúsága kölcsönöz számára valamiféle hangulatot, ami - ha már sci-firől beszélünk - közelebb áll a Vámpírok bolygójához, mint George Lucas-hoz. A liturgikus olasz beatzene (messa beat) egykori pápája és a liturgikusnak egyáltalán nem nevezhető TERROR EXPRESS zenéjének szerzője, Marcello Giombini szintetizátor-kompozíciói a progresszív elektronika szégyenfoltjának is tekinthetőek, mégis oly kitartással prüntyögi végig a kilencven percet a maestro, hogy a hallgató könnyen a hatása alá kerülhet - "Ideális háttérzene egy galaktikus bárban" írják a CD kiadás mellékletében.

Sweet dreams are made of


Vajon milyen közönségnek szánhatták? A robotok és fénykardok a 6-14 éves korosztályt szolgálják, apucinak a szőke nők teszik a szépet, mégsem lehet családi mozinak nevezni az olyat, amiben konkrétan segget nyalnak. Akkor mégis mi is ez? Unidentified Filmic Object.