Frederick R. Friedel, USA
Végy néhány közveszélyes bűnözőt és egy ártatlan leányzót, majd ereszd őket össze az utolsó házban balra. Ezzel a bevált drive-in recepttel készült a maga 68 percével egészestésnek csak jóindulattal nevezhető AXE, leánykori nevén LISA, LISA. Amit látványosan kihagytak belőle, az az explicit szex és a grafikus violence, így eleve vesztett ügye van a megcélzott közönségnél. Egyszóval igazi lúzer, de nem teljesen menthetetlen.
Végy néhány közveszélyes bűnözőt és egy ártatlan leányzót, majd ereszd őket össze az utolsó házban balra. Ezzel a bevált drive-in recepttel készült a maga 68 percével egészestésnek csak jóindulattal nevezhető AXE, leánykori nevén LISA, LISA. Amit látványosan kihagytak belőle, az az explicit szex és a grafikus violence, így eleve vesztett ügye van a megcélzott közönségnél. Egyszóval igazi lúzer, de nem teljesen menthetetlen.

Mert Friedel mégiscsak odafigyelt a drámatagozaton az Ingmar Bergman-leckékre, és szorult is belé annyi tehetség, hogy evokatívan ábrázolni tudja az elmagányosodott vidéki kislány és baltája közt szövődött bensőséges viszonyt. Liza csirkét nyakaz a kertben, paralízises nagyapja odabent egy rosszul behangolt tévét bámul. Dialógusok nélkül is átjön, hogy ezek hosszú évek óta így élnek kettesben, ezáltal később érthetővé válik nemtörődöm hozzáállásuk a mészárláshoz. Mikor a lány visszafekszik aludni az áldozata vérével átitatott ágyába, az bizony grindhouse-poetika a javából. From Lisa with love, Észak-Karolina.
------------------KIDNAPPED COED (1975)
Az AXE alatt érezni lehetett, hogy Friedel tud valamit, és ezt második filmjével be is bizonyítja, még ha nem is pontosan úgy, ahogyan azt várnánk.





