Anthony Ascot, olasz freakshow
"Patkányember" (a miniatűr Nelson de la Rosa), egy őrült tudós agyszüleménye kalitkájából kiszabadulva terrorizálja a környéket és a mindig útjába kerülő szupermodelleket. A rendőrség tehetetlen, így hát jön David Warbeck (THE BEYOND), aki fizetett szabadságát ismét a kamerák előtt tölti.
"Patkányember" (a miniatűr Nelson de la Rosa), egy őrült tudós agyszüleménye kalitkájából kiszabadulva terrorizálja a környéket és a mindig útjába kerülő szupermodelleket. A rendőrség tehetetlen, így hát jön David Warbeck (THE BEYOND), aki fizetett szabadságát ismét a kamerák előtt tölti.
Nem mindig szerencsés az "euro-trash" jelző, de a RATMAN ("Quella villa in fondo al parco" - A ház a park végén) valóban szinonimája a celluloid-szemétnek, ennél már nem nagyon van lejjebb! Amint a néző túltette magát a koszos vécéből kimászó, patkánynak maszkírozott törpe feledhetetlen látványán ...
... Dardano Sacchetti teljesen logikátlan szkriptje gondoskodik arról a transzcendens élvezetről, amit csak egy igazán rossz film tud nyújtani. Sikerült az olaszoknak még tovább butítani az amúgy is kőbunkó amerikai slashert, hozzátéve a maguk hullaszagú, koszos atmoszféráját. Hiába szappanozza magát fényesre Eva Grimaldi az elmaradhatatlan zuhanyzójelenetben, a sötét, lepusztult belsők mocska mindenre és mindenkire ráragad. Nem csoda, hogy maga Ratman is el akar húzni innen, az utolsó pillanatban sikerül felülnie a New Yorkba tartó járatra. (RATMAN 2 - ESCAPE FROM NEW YORK?)
Az olasz exploitation-munkások híresek voltak arról, hogy bármire képesek a mindenható líráért, a RATMAN stábfotói láttán egy kevésbé jóérzésű emberben is megáll az ütő. Az egyik fényképen öregember fekszik halálos ágyán, miközben a stáb a kórházi terem másik sarkában dolgozik. Santo Domingóban* olcsó az élet.
Az olasz exploitation-munkások híresek voltak arról, hogy bármire képesek a mindenható líráért, a RATMAN stábfotói láttán egy kevésbé jóérzésű emberben is megáll az ütő. Az egyik fényképen öregember fekszik halálos ágyán, miközben a stáb a kórházi terem másik sarkában dolgozik. Santo Domingóban* olcsó az élet.
A szereplők, stáb, produkciós cég mind kapcsolódik Lucio Fulcihoz, talán eredetileg neki szánhatták a rendezést. "Anthony Ascott" mögött Giuliano Carnimeo rejtőzik, több spagetti-western és egy remek giallo (THE CASE OF THE BLOODY IRIS, 1972) készítője. A nyolcvanas évek közepére nemcsak ő, de az olasz filmipar is a béka segge alatt találta magát - a RATMAN ezeknek a kétségbeesett időknek a mementója.
Olasz nyelv kezdőknek:
La casa sperduta nel parco + Quella villa accanto al cimitero =