2009. szeptember 11., péntek

sceneggiatura di Ernesto Gastaldi

Gastaldi a hatvanas/hetvenes évek Dardano Sacchettije, azaz megállás nélkül ontotta a műfaji forgatókönyveket, miközben észre sem vette, hogy eurokult-filmtörténelmet csinál. A pionír olasz gótikák, Sergio Martino gialloi, vagy a nevéhez fűződő wesztern- és zsarufilmek épp elég indok arra, hogy nekilássak lefordítani egy vele készült, a Video Watchdog magazinban megjelent interjút...

"Bava volt a legjobb, utána Freda, harmadik Margheriti. Mindhármójukat jobban érdekelte a képi ábrázolás, mint a karakterek vagy a történet."

"Az összes thrillert egyedül írtam, a többi név csak társprodukciós okokból került fel."

"Azokban a boldog időkben az is előfordulhatott, hogy egy producer felhív és azt mondja: -Figyelj, a feleségem vett egy gyönyörű krokodilbőr retikült, miért nem írsz nekem egy jó kis szkriptet krokodilokról?"

"Annyira szegényes volt a produkció, hogy amikor a rendező kért néhány csontvázat, nem tudtunk szerezni egyet sem. A produkciós menedzser előállt azzal, hogy menjünk ki a temetőbe, és ássunk ki néhányat. Mikor a producer dühösen megkérdezte -Mennyibe fog az kerülni? csak annyit válaszolt: -Majd szegény emberek csontvázait használjuk!"

"Freda teljesen el volt mélyedve a munkában, egyszerre három kamerával dolgozott. Nem ugyanazt vette fel velük más-más látószögből, hanem három teljesen különböző jelenetet forgatott egyszerre!"

... de sikerült ráakadnom a teljes cikkre a neten. Érdemes végigolvasni (angolul van,persze), mert jók a kérdések, a válaszokról nem is beszélve:

http://ernesto.gastaldi.tripod.com/videowachtdog.htm

-------------
http://www.imdb.com/name/nm0002759/