Norman J. Warren , angol
A brit horror utolsó szakmunkása, Norman J.Warren 1977-ben megtekintette a SUSPIRIA-t. Egy évvel később elkészül a TERROR. Bloody Hell...
A brit horror utolsó szakmunkása, Norman J.Warren 1977-ben megtekintette a SUSPIRIA-t. Egy évvel később elkészül a TERROR. Bloody Hell...
terror maximus |
300 éves családi átok, 60 oldalas forgatókönyv, fél tucat fenomenális gyilkosság - a TERROR az a horrorfilm, amiért a horrorfilmeket valószínűleg kitalálták, vagy legalábbis kilenc évesen elképzeltük őket. Ann és filmproducer nagybátyja, James az elátkozott Garrick család utolsó sarjai. Éppen legújabb filmjük elkészültét ünneplik egy partin, amikor Ann - hipnózis hatása alatt - kardot ragad és letámadja James-t. Innentől fogva az események "csak úgy" történnek, mire a film célba ér, a szereplőgárda nullára amortizálódik.
Warren a minimalista (de kishíján remekbe szabott) PREY után ezerrel kopizza Argentót, fülsüketítő soundtrack, vörös festék és 500 wattos karácsonyfaizzók mindenütt, ahová a szegényes költségvetés engedte. Hogy az egész nem válik szánalmas bugyutasággá, az részben David McGillivray forgatókönyvírónak köszönhető, aki Pete Walker legjobb pillanataihoz is hozzájárult (FRIGHTMARE). A sztriptízbárban vagy a szexfilmstúdióban játszódó jelenetek és az azokban elhangzó dialógusok olyan élt adnak az amúgy klisékből összetákolt filmnek, ami nélkül nem lenne annyira... brit.
Bathtime for Brenda |
A hosszúra nyújtott, egymást követő terrorszekvenciák láttán maga az ihlető olasz maestro is ihletett kapott: két jelenet is visszaköszön majd a pár évvel későbbi Argentókban (INFERNO, TENEBRE).
A kör bezárult, az átok beteljesedett, a TERROR-ral együtt évtizedekre jobblétre szenderült a független angol horrorfilm is.