Inspettore Vanni és fakabát csapata odabasz mindenkinek, aki engedély nélkül mészárolja a kispolgárságot, de az is kaphat nemszabványos dum-dum golyót a seggibe, aki fizetés nélkül távozik a ristorantéből. A franciák meg maradjanak otthon, puttana!
az Olasz Gárda
A nyugdíjasokat mószeroló bőrdzsekis hippik és az őket kergető polgárőrök kűzdelmeit megörökítő filmek ideje lassan lejár, de csakazértis kiadják a parancsot - AZIONE! Non-stop autós/motoros üldözés golyózáporban, 1976-ra nagyjából ennyi maradt a HIGH CRIME-mal igazán beindult "poliziesco" zsánerből.
De az egyszerű is lehet nagyszerű, és a COLT 38 legalább annyira koncentrált módon adja vissza műfajának szórakoztató esszenciáját, mint az akkor készült hasonszőrű, de valamivel brutálisabb társai (VESZETT KUTYA ; LIVE LIKE A COP, DIE LIKE A MAN). Minimális az üresjárat, valaki mindig üldöz valakit, megfigyel, lebombáz, de minimum pofánvág. A francia főgonosz (a sunyi Ivan Rassimov) kellően meggyőző, igaz csak hajszálnyira antipatikusabb, mint az őt üldöző zsernyákok. Technikailag teljesen top a produkció, Pogány Gábor (NIGHT TRAIN MURDERS) remekül fényképez.
kövéren és kopaszon
Azért hiányoznak a Lenzi-filmekből ismert fasza dumák vagy Di Leo komplex karakterei, de ha elég hangosan nyomjuk a cuccot, akkor Stelvio Cipriani basszusfutamai is elegendőek ahhoz, hogy liberális elveinket félretéve nyúljunk a gázpisztolyunk után.