2015. július 3., péntek

A hét Fulci-bizarrsága: Jean Sorel megszólal


A Cahiers du Cinema új számában (abban, amelyikben a földbe döngölik a Saul fiát) interjút közöl a több olasz giallóban szerepet vállalt francia színésszel.  


A giallós-fulcsis rész fordítása, felerészt emlékezetből: 

"(Carroll Baker színésznő) az amerikai filmkészítés hierarchiájához és távolságtartásához volt szokva, ami nagyon eltér az olaszokétól. Néha még forgatókönyvünk sem volt, csak egy szerkezet vagy keret, ahhoz kellett igazodnia a rendezőnek. A dialógusainkat magunk találtuk ki, aztán átszinkronizáltak minket. Olaszországban a szinkronkészítők szakszervezete rendkívül erős befolyással bírt, sosem használhattuk a saját hangunkat. A történetben hibákat vétettek (itt a Deborah édes teste kapcsán mond egy példát), de ezek nem számítottak, csak a szép nők, jó autók és azok a csodás villák a tengerparton.

Fulci egy nagyon intelligens és tehetséges rendező, filmjeit nagy sikerrel vetítették, mégis mélységesen elégedetlen ember volt. Azt szerette volna, ha igazi művészként (auteur) tekintenek rá.


A PERVERSION STORY befejezése hihetetlen: egy valódi San Francisco-i börtönben forgattunk. Nemcsak a gázkamrát bérelték ki, de a papot és a teljes személyzetet is. Ezt azért túlzásba is vitték, a fickó, aki beültetett a székbe, ugyanazt csinálta a való életben is. Fulci úgy vélte, a néző örülni fog, hogy egy igazi börtönt láthat a vásznon. Mindemellett nem korrigált az olyan képtelenségeken, mint amikor a karakterem lefekszik a saját feleségével anélkül, hogy felismerné! Fulci vizionárius volt, lenyűgöző képeket teremtett, de nem igazán törődött a forgatókönyvekkel."

Az interjú apropóját Fulci egyik giallójának hamarosan megjelenő három-az-egyben Blu-ray/DVD/CD kiadványa adta ---



Jean Sorel a Delirián: SHORT NIGHT OF THE GLASS DOLLS, A LIZARD IN A WOMAN'S SKIN