A néhány éve publikussá vált Shaw Bros arhívum nem csak a már ismert klasszikusokat tette elérhetővé digitálisan kipucolva, de olyan, eddig beszerezhetetlen filmeket lehet végre megnézni, amelyek elemi hatást gyakoroltak a nyugaton is ismert modern, poszt'80-as HK mozikra. A TEMPTRESS nem korszakalkotó, nem is egy elveszett klasszikus, csak egy a nyolcvanas években ismét reneszánszát élő girls-with-guns előfutárai közül, és mint ilyen, érdemes lecsekkolni az ázsiai girl-power cinema szerelmeseinek.
Az ízig-vérig comic strip címszereplője egy szuper-villain kaliberű ékszertolvajnő különbejáratú földalatti bázissal, ahol kézi vezérléssel kapcsolgat mindenféle kapcsolót, bármilyen arcot képes magára ölteni, és egy komplett női szakasz áll a rendelkezésére, ha meg kell masszírozni a hátát. Ebben az Austin Powers univerzumban még egy kopasz, kampókezű karakternek is jut hely, és hogy az alkotók sem vették komolyan a dolgot, arra folyamatosan emlékeztet a füneszi Fantomasz sorozathoz hasonló, de annál is ripacsabb kanto-humor.
Az "Ezerarcú Csábító" méltó ellenfélre egy rendőrnő személyében talál, ő a férfiakkal ellentétben nem adja be könnyen a kulcsot, inkább visszarúg, mint Moon Lee, fehérneműben lövöldöz á la Chingmy Yau, és -habként ezen a nagyon édes tortán- mindkettőjüknél szebb. A neve Chin, Tina Chin.
A gun-fu persze tükrözi a gyártási évet, ahogy a csiricsáré díszletek és kosztümök is mind imádnivalóan hatvanasévek. A logikára fittyet hányó, az ötödik perc után teljes anarchiába fulladó cselekményvezetés is megér egy misét, a legeslegutolsó képsor olyan, amit csak akkor és csak ott lehetett megcsinálni bűntetlenül.
Ha a koreai import Cheng Chang Ho (BROKEN OATH) rendezése nem is annyira fineszes, mint az akkori Ho Meng Hua SB-filmek, a nődominálta HK-mozik lényege benne van: kicks ass!
2008. november 8., szombat
TEMPTRESS OF A THOUSAND FACES (1968)
Cheng Chang Ho, 香港