James Landis, amerikai rémálom



A badlands-en átutazó tanárok autója egy roncstelepnél robban le, itt kerülnek a szadista white trash páros karmai közé. Az egyetlen helyszínen, valós időben játszódó ötszereplős kamaraterror nihilista magatartásához hozzátartozik a fejbelövés premier-plánban, és a főhős kiiktatása jóval a The End előtt. Referenciaként említhetnénk a PSYCHO-t, de a mi Szadistánk inkább az öt évvel későbbi AZ ÉLŐHALOTTAK ÉJSZAKÁJA frontális, mellbevágó horrorjához áll közelebb.

Zsigmond Vilmos-életrajzok kisbetűs lábjegyzeteiből lehet tudni, hogy a THE SADIST volt az első játékfilm, amit Amerikában fényképezett. Zsigmond mesterien beállított fekete-fehér képeken keresztül kelti életre a sivár roncstelepet; elsősorban az ő érdeme, hogy máig lebilincselően izgalmas tudott maradni ez a minimális anyagi ráfordítással készült produkció. Borzongok a gyönyörtől ha belegondolok, milyen lehetett végignézni egy vidéki autósmozi hatalmas vásznán.