Enzo G. Castellari, olasz
Annyi minden készült drogfutárokról és az őket üldöző zsarukról, hogy egy ilyen témájú poliziesco nagy meglepetéseket ma már nem tartogathat, ellenben Castellari-akciófilm lévén a THE HEROIN BUSTERS korrektül van összerakva és egy pillanatra sem unalmas - ezzel sikeresen abszolválja is a zsáner alapkövetelményeit.
Annyi minden készült drogfutárokról és az őket üldöző zsarukról, hogy egy ilyen témájú poliziesco nagy meglepetéseket ma már nem tartogathat, ellenben Castellari-akciófilm lévén a THE HEROIN BUSTERS korrektül van összerakva és egy pillanatra sem unalmas - ezzel sikeresen abszolválja is a zsáner alapkövetelményeit.
Fabio Testi a dealerek közé beépült zsaru, David Hemmings a főnöke, aki vigyáz rá - INFERNAL AFFAIRS csavar nélkül. A Hong Kong-Amsterdam-Kolumbia-New York tengelyt szemléltető kezdés nagyszabású, kontinensek közt átívelő intrikát sugall, ám rögtön Rómában találjuk magunkat, ahol lepusztult gyárépületekben, félig kész panelházakban folytatódik a "drog útja" (LA VIA DELLA DROGA az eredeti cím). Testi egy elég ciki szerkóban játssza végig a filmet, ezt leszámítva jól hozza a kissé terenszhilles beütésű figuráját, méltó partnere a nem kispályás brit Hemmingsnek. A non-stop üldözések eszköze minden, amit el lehet kötni és van benne benzin, a legjobban sikerült jelenet viszont az, amikor Testi két ideges nehézfiúval besétál a rendőrségre, hogy kipakolják a lefoglalt drogkészletet.
Hasonlót mintha láttam volna valamelyik későbbi hongkongi filmben, nyilvánvaló, hogy ezek az olasz akciófilmek hatással voltak az ottani rendezőkre. Még a gyártási metódus is hasonló: flexibilis, a szkriptet nem szentírásként kezelő rendezés, az alacsony költségvetést pedig ellensúlyozza az adott lehetőségek maximális kihasználása (engedély nélküli forgatás csúcsforgalomban, helyszínek véletlenszerű kiválasztása, stb). A lemezhez mellékelt Castellari-audiokommentárból az is kiderül, hogy a mellékszereplők professzionális kaszkadőrök, itt éppen Fabio Testi saját dublőrét fenyegeti:
A film száraznak, szinte metodikusnak tűnik Castellari olyan ismertebb munkáihoz képest, mint a STREET LAW vagy a KEOMA, de így is szolid, mint a beton, megspékelve egy nagyon fasza Goblin grúvval.