A haditerv, amivel az "Angyal Művelet" (a film kínai címe) sikeresen beverekedte magát a hongkongi akciófilmek frontvonalába, pofonegyszerűnek hangzik: amerikai tévésorozaton (Charlie angyalai) alapuló ötlet, friss arcokból összeválogatott szereplőgárda. A többi rá lett bízva az akciórendezőkre. „Hatalmas robbanások és véres akciók – ez a Vasangyalok hazája.” (Szaturn Film DVD, minden jog fenntartva!)
Hongkongi székhelyű drogkereskedő banda egyenként vadássza le az Interpol-ügynököket. A tehetetlen hongkongi rendőrséget az arcvesztéstől egy spekuláns üzletember (a Shaw Bros. egykori sztárja, David Chiang) által működtetett nem kormányzati bűnüldöző szervezet menti meg. Az Angyalok:
Elaine, bárénekesnő
Hideki, feketeöves kungfu mester
Moon, titkárnő
Gyerekek, tegyétek helyes sorrendbe az összekeveredett képaláírásokat
A high-tech küldetéshez csatlakozik egy Amerikából jött CIA-ügynök (Alex Fong), így már négyen veszik fel a harcot a félszáz csatlóst alkalmazó Dai Nippon Company ellenében. A japán fedőcég egyik különösen ambiciózus női vezetőjének nem tetszik, ahogyan az idős drogbáró intézi a dolgokat a tolószékéből, ezért a kezébe veszi az irányítást. A szadista femme fatale (Yukari Oshima) az Angyalok méltó kihívójának bizonyul.
A japán piacra (is) célzó film az akciójeleneteire tette fel lapjait, ami a tűzpárbajok, verekedések, kaszkadőrmutatványok között sztoriban tartja a dolgot, az puszta formalitás. Épp ezért a stáblistán feltüntetett négy rendező közül a koreográfus nevét emelném ki. Tony Leung Siu Hung a
COOLIE KILLER-ben villantott egy nagyot, itt pedig szabadjára engedett (társ)rendezőként küldhette a pokol tornácára kaszkadőrjeit és a színészeket. A
gunfu feketeöves mesterének lövöldözés-orgiái a VASANGYALOK 1-ben vagy a
LONG ARM OF THE LAW 3-ban házroggyantóan frenetikusak.
Hwang Jang Lee, a régisulis kungfu filmek legendás ellenlábasa egy parkolóban tart taekwondo bemutatót, majd amikor már azt hinnéd, kifogytak a szuflából: Moon Lee vs. Yukari Oshima. A végére tartogatott csúcstalálkozó B-filmtörténeti jelentőségű, nyomában egy tucat, a két sztár nevével fémjelzett, alacsony költségvetésű
girls with guns készült, általában valamilyen drogkereskedős bosszútörténet körítéssel (pl.
FATAL TERMINATION).
A forgatókönyvíró-producer-„szupervízor” rendező Teresa Woo független cége, a Molesworth Limited Production kifejezetten női közönségnek szánt romantikus filmekről (THE MISSED DATE; LAST ROMANCE; LIFE IS A MOMENT) váltott a Vasangyalok-sorozatra. Ez valamennyire magyarázza, miért lett bíbor masnival átkötve a megszámlálhatatlan emberéletet követelő erőszak. A divatos göncökbe öltöztetett Angyalok mintha két romkom forgatása közti szünetben álltak volna be háborúzni a móka kedvéért; Elaine Lui duzzogó-flörtölő karaktere a sztereotip cicababa, Mooné a szolidabb office lady szerep, a popidol Hideki Saijo a japán leányálom. Yukari főgonosza a CIA-csávót kétszer is foglyul ejti, hogy perverz szado-mazo románcot kezdeményezzen vele a kínzókamrájában.
Csúcsra járatott csajok, meztelen férfi felsőtestek. Még ha nem is női közönségnek szánták, a YES, MADAM! után a VASANGYALOK egy lépéssel közelebb került a női tekinteten keresztül megálmodott akciófilm ideájához. Az Ázsia-szerte összelapátolt bevételből finanszírozták a következő bevetést, "a Vasangyalok pedig újra akcióba lendülnek, és senki sem akadályozhatja meg ebben őket." A Szaturn Film bemutatja: VASANGYALOK 2.