2009. december 26., szombat

A SCREAM IN THE STREETS (1972)

Carl Monson, USA (world's first buddy-cop porno)

Mai abszurd grindhouse-matinénkat Los Angeles utcáiról szalasztották, egy olyan bűnügyi szexfilm, ami nemre, fajra vagy bármire tekintet nélkül mindenkit ledegradál a sárga földig, beleértve a szerencsétlen nézőt is. Mint a WATER POWER esetében, ilyenkor legjobb félretenni józan ítélőképességünket, ellenkező esetben csak magunkkal szúrunk ki.

A főcímben úgy megy felfele a stáblista, mintha éppen véget érne a film. Sokan hálásak is lennének ezért, mivel a kép jobb oldalán egy nőnek öltözött férfi molesztál egy lányt, és ezt tudtommal nem mindenki szereti látni. Lelkük rajta, nekem sosem volt bajom a transzvesztita kéjgyilkos szatírokkal, sőt, ha ilyen van egy filmben, azt én valószínűleg meg is akarom nézni.

(s)he's a nice guy

maybe not
definitely a motherfucking bastard
Ha figyelmen kívül hagyjuk ezt a Gálvölgyi-showból szabadult pszichopatát (lehetetlen), akkor alapjáraton egy Harry Novák producelte szoftpornóval van dolgunk, bevállalós kaliforniai csajokkal, az egyiküknek még egy kis pillangó-tetkója is van (prostik, na!). Mivel akkortájt a pornókat hagyományos filmnek próbálták álcázni, a numerák közt két civilbe öltözött zsarut követünk nyomon, amint valami fószert üldöznek, mert kirabolt egy likőrsztórt. Ez a két derék faszfej most került össze, a veterán és a zöldfülű, előbbi nem kedveli az utóbbit, de az próbál alányalni neki, például megmenti az életét, amikor összetűzésbe kerülnek a vietkong négerekkel. Nemhogy a HALÁLOS FEGYVER, de A BETTER TOMORROW 2 sincs sehol az itt látható szlo'mo' akciózásokhoz képest.

- Watch out, Ed!
You have the right to remain a jerk
lining up the niggaz
- Hé Ed, ez a kis köcsög beszél magyarul!
Amikor éppen nem kisebbséget mószerolnak, egy fekete Plymouthban patroloznak fel-alá ugyanazon a sugárúton, miközben a gázpedál alá szorult kameraman nem veszi észre, hogy az anyósülés felöli ablaküveg cinema veritévé változtatja a copshowt. Van egy roughie-közjáték is, aminek ugyan az ég világon semmi köze a narratívához (mondjuk ilyenje amúgy sincs), viszont olyan beteg, hogy majdnem áttekertem kínomban. Majdnem.


Egy masszázsszalonnak álcázott kuplerájban vagyunk, a főnök feminin képregényeket olvas és úgy kezeli nőit, mint paraszt a szamarát (szubverzív humor? comics-geekek kattintsanak IDE). Valójában csak egyetlen lány van a helyen, a többiekről csak beszélnek; a költségvetés, ugye. Ennek az alig-21 csajnak a szeme sem áll jól, ha pontos definíciót akarunk, akkor üssük fel a szótárat a crackwhore címszónál.

Valamiért nincs ínyére kiszolgálni az aktuális kuncsaftot, ám kitartójának sikerül rábeszélnie: "Get in there and give that sucker whatever the fuck he wants!" A kezelőben egy középkorú, kopaszodó creep várja (ilyennek képzelem el magát a rendezőt is), és nekünk végig kell nézni, ahogy ezek szeretkeznek (a lány élvezi), majd a kríp odasétál a képregényt olvasó faszihoz, fejbebassza egy méretes sörösüveggel, lecsatolja az eszméletét vesztett férfi nadrágszíját, és alaposan elnáspángolja vele a lányt. Ez így leírva talán viccesnek hangzik, de az egész annyira reál, hogy az már kényelmetlen mindenki számára. Szerencsére közbelép egy Village People meghallgatásra igyekvő közrendőr, és feloldja a feszültséget.

T.J. és Hooker
Hol is tartottunk... ja igen, sehol. A nyomozók fríkekre vadásznak, a travi nőket gyilkol ("I hate women!" mondja, majd hozzáteszi: "hahahaha!"), a szexjelenetek a hardcore határait feszegetik, végül mindannyian összejönnek egy parkban, és elhangzik a film kulcsmondata: "One fucking beep out of your throat and I'll stab this knife right into your gut!". Amúgy ez egy vígjáték. Azt hiszem.


Az egész kóceráj olyan, akár egy elfajzott, X-Rated tévésorozat pilot epizódja, vagy mintha egy XXI. századi retrós kliprendező megpróbálná leutánozni a hetvenes évek sleaze-hangulatát (Beastie Boys' Sabotage). Csakhogy ez a real deal... ami a szex miatt baromi hosszú, másfél óra az ilyennél epiknek számít. Hasonlóval még garantáltan nem találkoztál, és ha sorsod megkímél, soha nem is fogsz.