2022. november 2., szerda

HONG KONG SHOW GIRLS (1996)

John Hau, 香港

’No Review’ Challenge
Imdb/Letterboxd adatlapján jelenleg nincs kritika.
Kópia: angol feliratos lézerlemez-rip.


Joggal hihetnénk, hogy a HONG KONG SHOW GIRLS valami erotikus kóceráj lesz Paul Verhoeven  ’95-ös hasoncíműje után szabadon. Hát nem egészen. 
 
A hongkongi filmszakmában uralkodó áldatlan állapotokat tükröző filmben Joe, a sikertelen színházi producer-rendező (a mostanra befutott Gordon Lam - lásd LIMBO) elkeseredésében a lelki segélyvonalat tárcsázza fel, hogy segítsenek neki finanszírozni „Az élet geometriája” című absztrakt színdarabját. 

Az idealista értelmiségi fiatalembert volt egyetemi professzora világosítja fel a dolgok szomorú állásáról: ha nem akarsz éhen halni, bizony alább kell adnod a művészi ambícióidból – ahogyan ő is tette, amikor szponzorok felkérésre megírta a  „Show Girls”-t. A tanár némi filozofikus handabandázással meggyőzi Joe-t, hogy hozza tető alá a zenés-táncos-erotikus szórakoztatóipari terméket. A kizárólag fiatal lányokat toborzó szereplőválogatás és az azt követő próbák a város legolcsóbban bérelhető "kultúrházában", egy szexmoziban zajlanak három napon át éjféltől hajnalig. Akárhányszor valamelyik lány kimegy a folyosó végén található mellékhelyiségbe, kísérteties dolgok történnek...


A versenyben ketten maradnak talpon (két legendás szexbomba, Veronica Yip és Diana Pang), a rendező az utolsó napon mégis úgy dönt, hogy profi táncosra bízza a főszerepet. 


A profiknak is ki kell menniük vécére, így végül valaki más ugrik be a főszerepre. Egy kísértet!


A hongkongiak - legalábbis a filmekben - ilyenkor Gvajjaaa! felkiáltással pánikrohamot kapnak, mindenki fut, amerre lát. 
 
 
A produkciós asszisztens fakeresztet eszkábál magának, a kosztümös néni kísértetnek öltözik, a koreográfus két széksor közé esik. Kedves nézőink, az Encounter of the Spooky Kind nimbuszából 1996-ra ennyi maradt:

 
Végre-valahára (1óra20perc) lerántódik a lepel a szexmozi lakat alatt őrzött titkáról. Az egykoron kantoni operaházként működő intézmény idős alkalmazottja meséli el, hogy negyven évvel korábban történt tűzvész áldozatainak szellemei kísértik a helyszínt. A megboldogult előadóművésznő (egy másik Cat.III sztár, Pauline Chan) egyetlen vágya, hogy újra a világot jelentő deszkákra léphessen túlvilági közönsége előtt. 
 
Az előadás befejeztével a jó szándékú fantom hátrahagy egy szövegkönyvet,


amit a társulat – immáron fizető nézők előtt – színpadra állít. Aki nem tudná, az I Have A Date With The Spring a kilencvenes évek legnépszerűbb hongkongi színdarabja volt, még filmre is adaptálták. Tapsvihar, jöhet az egyperces végefőcím a szponzorokkal.

Ha valaki idáig eljut, az nemcsak a Coronával, de az összecsapott hongkongi filmekkel szemben is immunissá válik. Legyünk jó szándékúak és tételezzük fel, hogy az előadás a feladatra alkalmatlan rendezővel, három fős stábbal, újsághirdetésben összeverbuvált amatőr szereplőgárdával önreflektív szatírája akart lenni azoknak a korabeli hongkongi produkcióknak, melyeket komoly befektetők híján a lehető legköltséghatékonyabb módszerekkel hoztak létre. 
 
 
A forgatás egy ezer férőhelyes szexmoziban zajlott záróra után, három Cat.III dívával a főszerepben, meztelenkedés nélkül (IIA besorolás). A Budapest TV késő esti vonaglásaira emlékeztető modern táncokat inkognitóban Donnie Yen koreografálta, a forgatókönyvet, ha ugyan volt ilyen, a horrorkomédiával (1:00AM), illetve szexfilmmel (DAZE RAPER) debütáló Wilson Yip jegyezte. Az akciókoreográfus sztár és a tehetséges rendező ezen alkalommal ismerkedett össze és kötött életre szóló barátságot. A hongkongi filmgyártás aranykorában látvány- és jelmeztervezőként dolgozó John Hau Wing Choi a kilencvenes évek közepétől saját maga producereként kezd el rendezni, nem sok sikerrel. PASSION UNBOUNDED (1995) című erotikus thrillerjében ismét jelmeztervezői énje kerekedett felül, a film kapcsán leginkább a parókát és napszemüveget viselő Carrie Ng gyapjas kabátjára emlékszem. 

 
Wilson Yippel közös próbálkozása egy szexi horrorkomédiára szintén leszerepelt a pénztáraknál, de ez nem volt akadálya annak, hogy pár hónapra rá mozikba kerüljön egy másik, háromkategóriás HONG KONG SHOW GIRL ---
Na tessék, ehhez sincsen megjegyzés az Imdb-n. 
Imádom a hongkongi showgirlöket, de mára ennyi elég volt belőlük.