A mitológiában Lilith, A POKOL KIRÁLYNŐJE Ádám első felesége volt. Egy nap a csillapíthatatlan vágyú némber szexuálisan felül akart kerekedni férjén, aki viszont megalázónak tartotta a lovagló pózt. Az alárendelt szerepet nem tűrő Lilith rövid úton otthagyta a Paradicsomot, attól fogva démonként építgette tovább karrierjét a Pokolban, mint a Sátán szajhája. Ide a bökőt, hogy a Bibliát egy férfi írta.
Hát persze, hogy a Vico filmje: Lilith, a démoni femme fatale, minden emanci punci őse a modern Los Angelesben éled újjá. Magát fotómodellnek álcázva egy nagy példányszámban megjelenő divatmagazin munkatársait csábítja el és gyilkolja le. A szukkubusz végcélja, hogy a Szirén címlapjára kerülve morális hanyatlásba döntse az egész emberiséget. Ezt a filmet is férfiak írták.
Hát persze, hogy a Vico filmje: Lilith, a démoni femme fatale, minden emanci punci őse a modern Los Angelesben éled újjá. Magát fotómodellnek álcázva egy nagy példányszámban megjelenő divatmagazin munkatársait csábítja el és gyilkolja le. A szukkubusz végcélja, hogy a Szirén címlapjára kerülve morális hanyatlásba döntse az egész emberiséget. Ezt a filmet is férfiak írták.
A szaklapokban DELIVER US FROM EVIL-ként beharangozott NIGHT ANGEL-t 1988 tájékán kezdték el forgatni. Mikor Walter Josten producer, a Paragon Arts (DÉMONOK ÉJSZAKÁJA) főnöke csalásért börtönbe vonult, a két hete folyó munkálatokkal le kellett állni. A készre vágott anyag 1990-ben került mozikba, röviddel azután pedig a videotékák polcaira.
A Gorezone magazin promóció-gyanús kritikájában két oldalon át áradozott a filmről - "Ezt meg kell nézni, hogy elhiggyük: egy erotikus horror, ami tényleg működik!" A Mad Movies négy millió dolláros költségvetésről regélt cikkében, ami nyilvánvalóan nem tényadat (oszd el kettővel, és talán). Stephen King hosszú ideje nem látott ennyire jó kisköltségvetésű horrorfilmet. Hogy a sok csalás-ámításnak köze volt-e Josten börtönbüntetéséhez, nem tudni ;)
A legenda forrását szem előtt tartó írók egy közel-keleti országból származó szépséget szerettek volna a főszerepre, a producer azonban megvétózta az ötletet: "Ha Lilith ma visszajönne, akkor egy amerikai csaj lenne hatalmas dudákkal!". Lilithet végül egy német modell/színésznő, Isa Andersen (Isa Jank) játszotta. A főcímdalt (Sirens Burnin') a legendás rhythm and blues énekes, Screamin' Jay Hawkins adta elő. Mire a NIGHT ANGEL-t bemutatták, a svájci illetőségű rendezőnek már rég kifutott a mozikból következő slasherje, a meglehetősen rossz fogadtatásban részesült HALLOWEEN 5.
Dominique Othenin-Girard, rendező: A nyolc hónapos leállás alatt komoly kérdőjelek merültek fel köztem és az írók között. (...) Azt javasoltam, mutassuk meg a félkész anyagot egy olyan rendezőnek, aki tudja mit csinál, mint például Paul Verhoeven. Paul eljött, leült velünk és elkezdődött a film azzal a jelenettel, amiben Lilith felveszi a kocsijába a magazin tulajdonosát és felajánlja neki, hogy lefekszik vele. A férfi elutasítja és hazamegy a feleségéhez. A hálószoba ablakán kinézve a kertben meglátja a lámát, majd megjelenik mögötte Lilith. A nő odavezeti a hitvesi ágyhoz, érzékien meglovagolja és elkezdenek szeretkezni. Amikor a mellettük alvó felség felébred, Lilith átvágja az asszony torkát, szerteszét spriccel a vér. Aztán belemélyeszti a körmeit a férfi mellkasába. Ez volt a jelenet. Kérlek, nézd meg még egyszer, majd nézd meg mit csinált Paul Verhoeven a következő filmjében a jégvágóval.
A legenda forrását szem előtt tartó írók egy közel-keleti országból származó szépséget szerettek volna a főszerepre, a producer azonban megvétózta az ötletet: "Ha Lilith ma visszajönne, akkor egy amerikai csaj lenne hatalmas dudákkal!". Lilithet végül egy német modell/színésznő, Isa Andersen (Isa Jank) játszotta. A főcímdalt (Sirens Burnin') a legendás rhythm and blues énekes, Screamin' Jay Hawkins adta elő. Mire a NIGHT ANGEL-t bemutatták, a svájci illetőségű rendezőnek már rég kifutott a mozikból következő slasherje, a meglehetősen rossz fogadtatásban részesült HALLOWEEN 5.
Dominique Othenin-Girard, rendező: A nyolc hónapos leállás alatt komoly kérdőjelek merültek fel köztem és az írók között. (...) Azt javasoltam, mutassuk meg a félkész anyagot egy olyan rendezőnek, aki tudja mit csinál, mint például Paul Verhoeven. Paul eljött, leült velünk és elkezdődött a film azzal a jelenettel, amiben Lilith felveszi a kocsijába a magazin tulajdonosát és felajánlja neki, hogy lefekszik vele. A férfi elutasítja és hazamegy a feleségéhez. A hálószoba ablakán kinézve a kertben meglátja a lámát, majd megjelenik mögötte Lilith. A nő odavezeti a hitvesi ágyhoz, érzékien meglovagolja és elkezdenek szeretkezni. Amikor a mellettük alvó felség felébred, Lilith átvágja az asszony torkát, szerteszét spriccel a vér. Aztán belemélyeszti a körmeit a férfi mellkasába. Ez volt a jelenet. Kérlek, nézd meg még egyszer, majd nézd meg mit csinált Paul Verhoeven a következő filmjében a jégvágóval.
Ellopta a jelenetünket. Az övé hosszabb volt, több beállítással, a miénket cenzúrázni kellett, mert túl erős volt. Aki látta A POKOL KIRÁLYNŐJÉt, majd rögtön utána az ELEMI ÖSZTÖNt, az tudja, hogy a két jelenet ugyanaz.
Rendben, elhisszük, továbbá figyelemre érdemes a moziplakátok egyazon fő motívuma: férfihúsba mélyesztett női karmok. Bár szerettük volna megtudni, vajon mit javasolt a Hollandiából Hollywoodba emigrált rendező a Svájcból Hollywoodba emigrált kollégájának, A POKOL KIRÁLYNŐJE - ELEMI ÖSZTÖN párhuzam közös nevezője valójában a csábító biszexuális pokolfajzat, Lilith. Verhoeven filmje ennek az öntudatra ébredt női szexualitást démonizáló zsidó-keresztény mítosznak a neo-noir értelmezése, főszerepben a sátáni szajhával, a dominanciára törekvő nővel. (Egy férfi írta.)