I.sz. 1985-86 fordulĂłjĂĄn az Empire Pictures a virĂĄgkorĂĄt Ă©li, Charles Band uralkodĂĄsa alatt a kemĂ©ny amerikai valutĂĄĂ©rt megvĂĄsĂĄrolt rĂłmai stĂșdiĂłbirodalomban egymĂĄs utĂĄn kĂ©szĂŒlgetnek a B-kategĂłriĂĄs termĂ©kek, hogy aztĂĄn visszavĂĄltsĂĄk Ćket lehetĆleg mĂ©g több amerikai valutĂĄra. Ez a tĂ©mĂĄjĂĄnĂĄl fogva direkt videĂłra termett horror-sci-fi-szitkom vidĂĄm anarchizmusĂĄval a legszĂłrakoztatĂłbb Empire-blĆdlik egyike. A nĂ©p nem vette az adĂĄst, a TERRORVISION folytatĂĄsok nĂ©lkĂŒl maradt. Egyszeri Ă©s megismĂ©telhetetlen.
A TEXASI LĂNCFĆ°RĂSZES hangrögzĂtĆjekĂ©nt kezdĆ Ted Nicolau hasonlĂł mĂłdszerrel Ă©lt, mint Tobe HooperĂ©k a TEXAS CHAINSAW MASSACRE 2-ben: tudatmĂłdosĂtĂł szer hatĂĄsa alatt ("I've got stoned") kipĂ©cĂ©zte magĂĄnak a kor szimpĂĄtiĂĄra oda-vissza alkalmatlan egyedeit - a konzumidiĂłtĂĄkat, hedonista swingereket, survivalistĂĄkat, MTV-freak tinĂ©dzsereket, kĂĄbeltĂ©vĂ© szerelĆket! -, Ă©s lelkiismeret furdalĂĄs nĂ©lkĂŒl a Szörny elĂ© vetette Ćket. Ahhoz, hogy szebverzĂv tĂĄrsadalmi szatĂrakĂ©nt igazĂĄn harapjon a cucc, szĂŒksĂ©g lett volna egy Larry THE STUFF Cohen kaliberƱ lĂĄngĂ©szre. De ne legyĂŒnk telhetetlenek, mert ami papĂron legfeljebb jĂłpofĂĄnak tƱnhetett, az a ripacskodĂĄsban szabad kezet kapott kultarcokkal (a B-kirĂĄlynĆ Mary Woronov & Gerrit Graham, Szacsvay LĂĄszlĂł AmerikĂĄba szakadt testvĂ©re) Ă©s egy elbƱvölĆen sĂĄrmos-slĂĄjmos monszterrel elĆadva egyenesen fergeteges.

A Los Angeles-i völgylakĂłk tĂĄborĂĄt gyarapĂtĂł PuttermanĂ©k Ă©pp a legĂșjabb, kismilliĂł csatorna vĂ©telĂ©re alkalmas parabolaantennĂĄjukat prĂłbĂĄljĂĄk ki, amikor egy földönkĂvĂŒli lĂ©ny a televĂziĂłkĂ©szĂŒlĂ©ken keresztĂŒl bebocsĂĄjtĂĄst nyer a lehetĆ legĂzlĂ©stelenebb pornĂł-popart-rĂłmai empire stĂlusban berendezett otthonukba. A Dolog tĂĄvoli rokonakĂ©nt a Hungry Beast nĂ©vre keresztelt E.T. kĂ©pes fĂ©lig-meddig ĂĄldozata bĆrĂ©be bĂșjni. "EmlĂ©kezz, fiĂș: a legjobb mĂłdszer az ellensĂ©g feltartĂłztatĂĄsĂĄra az agylövĂ©s!â A nagypapa ĂĄltal militarista szellemben nevelt legifjabb Putterman (a kölyök az egĂ©sz filmet egy M16-os gĂ©pkarabĂ©llyal a kezĂ©ben mĂĄszkĂĄlja vĂ©gig) prĂłbĂĄlja figyelmeztetni felmenĆit, de azok Ă©ppen a szexpartijuk beindĂtĂĄsĂĄval vannak elfoglalva.
A nagypapi nincs többĂ© magĂĄnĂĄl, a rendĆrsĂ©g nem hajlandĂł kiszĂĄllni, nem marad mĂĄs vĂĄlasztĂĄs: a bolygĂłjĂĄn veszĂ©lyes hulladĂ©knak minĆsĂtett hĂĄziĂĄllatot a gyerekeknek be kell integrĂĄlniuk a sajĂĄt junk food â fehĂ©r angolszĂĄsz protestĂĄns heavy metal (W.A.S.P.) fĂ©mjelezte trash-kultĂșrĂĄjukba. A kis kapitalista elmĂ©kben felmerĂŒl a gondolat, hogy akĂĄr pĂ©nzre is vĂĄlthatnĂĄk a mutĂĄnst, ha a tĂ©vĂ©ben mutogatnĂĄk, Ăgy hĂĄt a helyszĂnre hĂvjĂĄk MedĂșzĂĄt, a betelefonĂĄlĂłs horrorshow dermesztĆ cicimĂ©retekkel rendelkezĆ hĂĄzigazdĂĄjĂĄt, aki public domain szörnyfilmek vetĂtĂ©sĂ©bĆl szedte össze vagyonĂĄt (nesze neked, Elvira). Minden jĂł, ha jĂł a vĂ©ge: Hungry Beast a komplett csalĂĄdot felemĂ©szti. Kedves Mr. Spielberg, az Ă©hes fenevadat nem lehet megszelĂdĂteni, mĂ©g popkultĂșrĂĄval sem.
âAzt akartam, hogy olyan legyen a film, mint egy tizenkĂ©t Ă©ves gyerek rĂ©mĂĄlma.â (T.N.) A TERRORVISION megtekintĂ©se kisgyerekek szĂĄmĂĄra valĂłban okozhat ĂĄlmatlan Ă©jszakĂĄt, gondolom ezĂ©rt kapta meg annak idejĂ©n az R-besorolĂĄst. Van ugyanis a rĂ©m rendes csalĂĄdi komĂ©diĂĄnak egy nyĂĄlkĂĄs oldala, megelĆlegezve az Empire stĂșdiĂłban összeszerelĂ©s elĆtt ĂĄllĂł FROM BEYOND testhorrorjĂĄt Ă©s Brian Yuzna pĂĄr Ă©vvel kĂ©sĆbbi SOCIETY-jĂ©t. A kĂ©szĂtĆk nem akartak ujjat hĂșzni az MPAA-vel, ezĂ©rt spenĂłtzöldre festettĂ©k a gore-t, amitĆl csak mĂ©g szĂŒrreĂĄlisabb szĂnezetet kapott a Giovanni Natalucci (CALIGULA) papĂrmasĂ© dĂszletei között jĂĄtszĂłdĂł, Romano Albani (Argento's INFERNO) fĂ©nykĂ©pezte Technicolor-vĂziĂł.
A Videodrome Channel elĆfizetĆinek szemĂ©ben egyszerre fĂ©lelmetes Ă©s vĂĄgybeteljesĂtĆ az a koncepciĂł, hogy a tĂ©vĂ©den keresztĂŒl tĂĄmadnak a testrablĂłk (mint a
DĂMONOK 2-ben), a filmbĂ©li földönkĂvĂŒlinek pedig az EARTH VS. THE FLYING SAUCERS rombolĂĄs-kĂ©psorai a szĂłrakozĂĄs non plus ultrĂĄja. âFöldlakĂłk, pusztĂtsĂĄtok el a vevĆberendezĂ©seiteket, a következĆ kĂ©tszĂĄz Ă©vben ne kapcsoljĂĄtok be a televĂziĂłt!â â hangzik a tĂĄvoli galaxisbĂłl sugĂĄrzott figyelmeztetĂ©s mexikĂłi pankrĂĄciĂł Ă©s egy pornĂłfilm között. TĂșl kĂ©sĆ - a TV (update: internet) olyannyira szerves rĂ©szĂ©vĂ© vĂĄlt a civilizĂĄciĂłnknak, hogy nĂ©lkĂŒle elkĂ©pzelhetetlen lenne a földi Ă©let. Az ötvenes Ă©vek "vörös veszedelem" sci-fijeinek Reagan-korszakhoz igazĂtott vĂĄltozata szĂ©les vigyorral a pofĂĄjĂĄn riogat azzal, hogy a 24/24 tĂĄmadĂł tömegmĂ©dia a megszĂĄmlĂĄlhatatlan csatorna-csĂĄpjaival felzabĂĄlja az identitĂĄsodat.
EgĂ©sz Ă©jjel a kĂ©pernyĆ villĂłdzĂł fĂ©nyĂ©ben tĂĄncolok
BĂĄmulom, ahogy MedĂșza szemei zölddĂ© vĂĄltoznak
De a sajĂĄt tĂŒkörkĂ©pemet mĂ©g sosem lĂĄttam
(The Fibonaccis fĆcĂmdal)