2014. március 28., péntek

ANGEL 2 {VASANGYALOK 2} (1988)

Teresa Woo / Stanley Tong, 香港


Teresa Woo VASANGYALOK trilógiája a girls with guns filmek egyik zászlóshajójaként utazta körbe a világot, az első kettő kishazánk kis videotékáiban is megfordult a kölcsönzési láz kellős közepén. A távol-keleti szél nyugaton még nem arat vihart, az importőr Atlas International grafikusa annak idején meg is tette a tőle telhetőt, hogy a plakátokon "kifehérítse" a hongkongi illetőségű produkciókat.

(A borítókért köszönet Vittoriónak!)

Ez a megvilágosodás kora: Moon Lee és Yukari Oshima összecsapása az első rész végén a szteroidokkal felpumpált Made in USA akciókba belefásult szemeknek kínált új, ázsiai alternatívát. A teljesség igényével említsük meg, hogy a VASANGYALOK "kungfuzó ügynökcsajok fegyverrel" stratégiájának gyökere egészen egy 1977-ben bemutatott Shaw Brothers filmig nyúlik vissza.


A Charlie Angyalairól mintázott DEADLY ANGELS-t a Mokép jelentette meg nálunk egyik korai kazettáján - "Halálos angyalok: a Scotland Yard rendőrnője néhány helybeli kolleganőjével leleplezi a hongkongi gyémánt és kábítószer csempész maffiát" (trailer). Mivel a VASANGYALOK széria nem alkot összefüggő történetet, akár a kettes sorszámúval is elkezdhetjük, mindegyik ugyanazt az agyatlan másfél órányi szórakozást kínálja. A másfél óra a hongkongi változatra értendő, de erről majd később. 


A VASANGYALOK 2 parádés akciójelenettel nyit, és egy kerek húsz percig zakatoló akciófüzérrel zárul. A kettő közt lévő időt valahogyan el kell ütni, így hát Mona (Moon Lee), Elaine (Elaine Lui) és Bill (Alex Fong), vagyis a CIA-nak dolgozó Vasangyalok egy jól sikerült bevetés után vakációra indulnak az egzotikus, olcsó forgatási helyszínekkel csábító Malajziába. Kuala Lumpur utcáin összetalálkoznak Peterrel, Bill egyetemi évfolyamtársával. A csapatot vendégül látó dúsgazdag vállalkozóba rögtön beleszeret Elaine, nem sejtvén, hogy a filantróp férfi titokban Az akarat diadalát nézi nagyképernyős tévéjén, hadsereget szervez, kormányváltó puccsra készül.

- Megmentem ezt az országot a kapitalistáktól!
Véget vetek a nyugati befolyásnak!
Ázsia az ázsiaiaké lesz! 
(Rezsicsökkentést mindenkinek!)

Felsőbb utasításra a Vasangyalok egy nagy hatótávolságú dauerrel felfegyverzett amazonnal kiegészülve belevetik magukat a dzsungelbe, hogy gyanúsan a PREDÁTOR-ból vett hadműveletükkel felszámolják a diktátor hajlamú Peter kommunista egyenruhás katonáktól hemzsegő főhadiszállását. Malajziában az etnikai alapon szerveződött kínai kommunisták valóban folytattak gerillaháborút a kormány ellen egészen a nyolcvanas évek végéig, valószínűleg ebből indulhatott ki a forgatókönyv, amikor a Rambón és Braddock ezredesen edződött közönség számára keresett valami elfogadható konfliktust (lásd még FATAL VACATION).


Egy girls with guns, amit nő rendezett? A stáblista nem mindig szentírás, a jelek szerint Teresa Woo csak a produceri és forgatókönyvírói teendőket látta el, a VASANGYALOK 2 Stanley Tong nemhivatalos rendezői bemutatkozása. A dublőrként kezdő kaszkadőr-szakértő pár év múlva már szakmája csúcsára érve Jackie Chan filmjeit vezényli (RENDŐRSZTORI 3, BALHÉ BRONXBAN, ELSŐ CSAPÁS). A helikopteres kaszkadőrmutatványok, autós üldözés Kuala Lumpur utcáin vagy a biztonsági előírásokra tüzet hányó pirotechnika a szintén Malajziában játszódó RENDŐRSZTORI 3 látványosságait előlegezik meg.


A kungfu-koreográfiáért a Chang őrnagyot alakító Yuen Tak volt a felelős. Tak Sammo Hunggal és Jackie Channal együtt járta ki a pekingi operát, majd egy nem túl sikeres Shaw Brothers főszerep után (THE MASTER, 1980) harckoreográfusként állapodott meg, gyakran dolgozva együtt a másik iskolatárssal, Corey Yuen Kwai-jal (FONG SAI YUK, SAVIOR OF THE SOUL, MY FATHER IS A HERO). A VASANGYALOK 2 fénypontja, amikor ő és Moon Lee összerúgják a port. 


A lételemet jelentő akciózások közti távolságokat a bugyuta szkript kezdetben PIEDONE HONG KONGBAN beütésű útifilmként próbálja áthidalni, miközben az idő vasfoga még az annak idején a menőség netovábbjának tűnő dolgokat is a nevetség tárgyaivá rágta. Alex Fong felvarrókkal díszített farmerdzsekije, a Rolls Royce-ból kilépő makkos cipő, a bunkofon, a transzvesztita-bár inkorrekt buzulása hol szándékos, hol szándékolatlan humort kölcsönöz az amúgy nagy számú véráldozattal járó, erőszakkal teli filmnek, aminek antagonistája egy kommunista náci (+1 lol). Utolsó sorban nagyszerű és valószínűleg szintén divatjamúlt az a hongkongi vége főcímektől nem idegen húzás, hogy záráskor megismétlődnek a műsor látványosabb mozzanatai, abban a hitben engedve útjára a nézőt, hogy valamiféle akció-mesterművet látott. 


A VASANGYALOK persze távolról sem a hongkongi filmművészet csúcsteljesítménye, a másodosztályból összekapart színészek alakításaitól például minden jóérzésű színikritikus kiütést kapna, a zenekritikusok füle meg a szintetizátoron elkalimpált zene hallatán gyulladna be. B-kategóriás prizmán keresztül szemlélve már nem annyira vészes a helyzet, a bizonyos fokú igénytelenségre felkészültek inkább azon fanyaloghatnak, hogy másodjára nem futotta olyan badass ellenlábasokra, mint amilyen az első részben Yukari Oshima és a koreai magasrúgó bajnok, Hwang Jang Lee volt. Mellettük a mi komcsi nácink (színész: ismeretlen) esélytelenül indulna egy választáson.

Az IN THE LINE OF DUTY szériával egy lapon említhető akcióbombák a hongkongi mozipénztárakban nem robbantak valami hatalmasat, Dél-Koreától a Fülöp-szigetekig viszont oly mértékű kereslet mutatkozott irántuk, hogy '89-93 között tucatnyi utángyártott Angyal látott napvilágot,
általában Moon "Mona" Lee és/vagy Yukari "Cynthia Luster" Oshima közreműködésével.


A Golden Harvest bájos reménységeként indult Moon (ZU, MR. VAMPIRE) ezekkel a Hong Kongban igen csekélyke érdeklődés övezte low-budget produkciókkal sikeresen kiverekedte magát a helyi filmiparból, nem úgy, mint kollégája Alex Fong, aki Vasangyalból díjakra jelölt (ONE NITE IN MONGKOK), mai napig rendszeresen foglalkoztatott színésszé küzdötte fel magát. A harmadik angyalt, Elaine Luit Stanley Tong vitte magával a THE STONE AGE WARRIORS főszerepéhez. Ugyan sztár sosem lett belőle, Tsui Hark osztott rá mellékszerepet a KÍNAI TÖRTÉNET sorozatban (IV-V), főgonosz a nagyra becsült THE BRIDE WITH WHITE HAIR fantázia-wuxiában, és harcias femme fatale-ként mindenki elől ellopja a showt Yuen Woo Ping THE RED WOLF-jában. Két epizód erejéig A harc törvénye tévésorozatban is találkozhattunk vele, egzotikus szexepilje ott is negatív figura eljátszására predesztinálta.

  

Néhány ténymegállapítás a Szaturn Film lemezéről: a digitálisan nem felújított kópia majdnem tíz percnyi különbséget mutat a hongkongi változathoz képest. A hiányzó láncszemben hőseink a Hófehérke és a hét törpe maláj musical változatát tekintik meg. Meglepő és mulatságos, de mellőzése nem okoz maradandó sérülést a mű dramaturgiai felépítésén. A rongyosra csévélt vhs-ről kimásolt magyar szinkron nagyon gyenge hangminőségben ciripel, más opció nincs. A bejegyzésben is látható 16/9 képarány sem teljesen kóser, a Panavision keret szélei le vannak vágva. Ne kérdezd, tudom, hogy Panavision-ben forgatták. Extra: interaktív menü, melyen az első rész szereplőgárdája látható, a háttérben izgalmas autós üldözés képsora pereg. Kell ennél több?


A manapság három-négyszáz forint körüli áron beszerezhető DVD még kopottas képpel, zajos hanggal is jobb alternatíva a régi kazettánál. Ha van a családban 14 év alatti, könnyen befolyásolható gyerek, oktatási célzattal feltétlenül játsszuk le neki!

2014. március 23., vasárnap

VHS-archívum: eltűntnek nyilvánítva (Felhívás!)


A Deliria Nemzeti VHS-Archívum az alábbi borítókat keresi szkennelt jpg/pdf formátumban:

- ami át van húzva, az időközben beérkezett -

ELLENSÉGES TERÜLET (Four Stars)
ELVARÁZSOLT KASTÉLY (Four Stars)
LÁNYOK, TŰNÉS! (Flamex)
HALÁLI SULI
GYILKOS FEGYVER (Vico)
HALÁLOS ÖLELÉS (Vico)
SÁTÁNI SZILVESZTER - NEW YEAR'S EVIL (Vico)
ELÁTKOZOTT - CURSED (Vico)
FRISS VÉR HOLLYWOODNAK (Vico)
RABSZOLGANŐK A VÉGTELENBŐL (Videorent)
A FÚRIA BÖRTÖNÉBEN (Video2000)
SZAMURÁJ ZSARU (Mokép) 
A HASADÉK (Intercom)
MÉRGEZETT SZÍVEK - LOOK WHO'S TOXIC (Vico)

ACÉLVIHAR (Videorent)
A BOSSZÚÁLLÓ GÉP (Vico)
MAXIMÁLIS TÚLHAJTÁS (Mokép)
A KÖNYÖRTELEN - RELENTLESS (Intervideo)
KÉSZÜLJ A HALÁLRA 2 - RELENTLESS
ÁTVÁLTOZÁS (Video2000)

AZ EMBER, AKI ÖL (Video 2000)
A FEKETE PÁRDUC (Video 2000)
VAKEMBER (Vox Trade)
UTOLSÓ VÁLASZTÁS (Hungarovideo)
A BABYSITTER (Zoom)
ŐRÜLTEK HÁZA (Mokép)
KINYÍRLAK, DRÁGÁM
A MÚMIA ÁTKA Hammer (Videa)
VESZÉLYES ÉJ (Mokép)
FRÁSZKARIKA avagy FRIGHT NIGHT 2 (Intercom)
A MEGNYÚZOTT NŐK - Skinner (Mokép)
A NINDZSA KESELYŰK (Vico)
A KARDMESTER
ÖNGYILKOS SZAMURÁJ
A MOTEL REJTÉLYE (Vico)
HALÁLSIKOLY (Hungarovideo)
KEGYETLEN UTCÁK (Mokép)
ÜVÖLTÉS 2
AGYFÜRKÉSZŐK
GRIZZLY (Mokép)
TURISTACSAPDA
RÉMÁLOM AZ ELM UTCÁBAN 1  2 
ERDEI FANTOM (Vico)
SÁRGA EMANUELLE
VAD ANGYALOK (Hargita)
AZ ÁLARCOS GYILKOS (Helikon)
VÉRES SZÍNHÁZ (Hargita)
GYILKOSSÁG RENDELETRE (Mokép)
A FÜGGÖNY (Videorent)
KIKO
DJANGO - HOSSZÚ KÉSEK ÉJSZAKÁJA
SZÖRNYCÁPA
A SÁTÁN KAPUJA
HARAPÁS (Mokép)
AZ AGY
FENYEGETÉS (Vico)
KÉK LIDÉRCEK (Vico)
A POKOL KAPUJA (Vertex)
HALÁLTÁNC (Video 2000)
PROVOKÁCIÓ (Vico)
VALENTINA (Vico)
RÉMÜLT ÉJSZAKÁK - The Night Brings Charlie (Videorent)
ROSEMARY GYILKOSA
ŐRÜLT JAKE
A KÚT ÉS AZ INGA (Zoom)
A POKOL INGÁJA
VÁMPÍROK VELENCÉBEN (Mokép)
CALIGULA - Joe D'Amato (Mokép)
A HALÁL FIAI (Salgo)
TERRORISTÁK (Hargita)
PISZKOS HÉT (Hargita)
A HALÁL ZSOLDOSAI (Hargita)
A CSÓK (Videa)
A BOSZORKÁNY LELKE (Videa)
AZ ISTENEK ELEDELE (Videa)
AZ ÖRÖK FRANKENSTEIN
A BÉRGYILKOS - Blood Simple (Vico)
AZ UTCA FANTOMJA (Drive In 2000)
BORZALMAK ÉJSZAKÁJA (Guild)
A MASSZA (Mokép)
HALLÓ, MARY LOU - Prom Night 2 (Mokép)
LIDÉRC (Videa)
TÁMADÓK A MARSRÓL (Vico)
A FELTALÁLÓ MENYASSZONYA - Re-Animator 2 (Vico)
TROLL 2 (Four Stars)
FARKASEMBER A MAMÁM (Best Hollywood)
ÖRDÖGI TÖRTÉNETEK (Beniko Video)
FÉLELMETES TÁRSASÁG - Society (Vico)
BUNYÓBAN AZ IGAZSÁG - Jackie Chan  

ISTENEK FEGYVERZETE 1-2   (Mokép)

 RENDŐRSZTORI I
VIGYÁZZATOK, NYOMOZUNK
ŐRÜLT KÜLDETÉS I és IV
VASANGYALOK 1-2 (Zoom)
ULTRA FORCE (Zoom)
HIVATÁSOS GYILKOSOK (Videorent)
SÁRKÁNYKÖLYKÖK (Videorent)
RENDŐRI VÉDELEM ALATT
TŰZMADÁR (Vico)
VÉRES ÖKÖL (Vico)
LADY KARATE (Vico)
ŐRÜLT SZAFARI
A FEKETE BOSSZÚ - Chow Yun Fat (Fórum)
SÁTÁNI KRISTÁLYOK
A KÍNAI TESTŐR - Jet Li (Best Hollywood)
VÉRBOSSZÚ (Vico)
AZ ŐRÜLT CSALÁD (Mokép)
Japán filmek a Videma kiadótól:
        EROTIKUS VALLOMÁSOK
        FOGLALKOZÁSA ORVGYILKOS - Sonny Chiba
        A KARATE POKLA - Sonny Chiba
        KARATE TORREÁDOR
        A SOGUN ANYJA
        A NINDZSÁK HARCA
        KALÓZOK - TENGEREK FARKASAI

designhernadi(x)gmail.com

2014. március 19., szerda

A hét Fulci-bizarrsága (feat. Bruno Mattei & Robert Clouse)


ZOMBI HÁROM + FORCE ÖT =
egy munkásököl

oda csap, ahova köll!

Ha első blikkre megmondod, melyik képkocka tartozik a ZOMBI 3-hoz és melyik a FORCE FIVE-hoz, nyersz egy egyéves Deliria-előfizetést ---



2014. március 15., szombat

NAKED KILLER (1992)

Clarence Fok Yiu Leung, 香港


Bár az utóbbi időben több box-office bombát gyárt, mint az al-Kaida, Wong Jing (producer) a kilencvenes években még tudta, mitől döglik a légy. Esetünkben az ELEMI ÖSZTÖN erotikus thrillerétől: a Hong Kongban is sikerrel bemutatott hollywoodi botrányfilm III kategóriájának legjövedelmezőbb képviselője lett, és az is maradt az egész Cat.III mizéria alatt.  


Köszönhetően olyan nagy nézettségű felnőtt-filmeknek, mint a SEX & ZEN, a háromszög ekkor már nem pusztán hivatalos „tizennyolc éven felülieknek” besorolás, hanem márkajelzés, pénzre váltható árucikk, trend. A trendekre felesküdött Wong még a hongkongi premier előtt, Amerikában beült Paul Verhoeven filmjére, és mire kijött a moziból, valószínűleg már a fejében motoszkált egy biszex luxus-thrillert kungfuval ötvöző film gondolata, főszerepben akkori szeretőjével, Chingmy Yauval.


Wong első saját finanszírozású produkciójának rendezéshez úgy találta meg Fok Yiu Leung-t, mint zsák a foltját. A nevét gyakorta (érthető okból) Clarence Fordra angolosító direktor dolgai általában valami külföldi vagy hazai mozisikeren tesznek erőszakot (THE ICEMAN COMETH → HEGYLAKÓ; THE BLACK PANTHER WARRIORS → KOMPUTERKÉMEK; PASSION 1995 → CHUNGKING EXPRESS; THUNDER COP → John Woo's THE KILLER), különc karakterekkel, a giccs határát bőven átlépő extravagáns vizualitással, szertelen/esztelen fantáziával a felismerhetetlenségig elferdítve az alapanyagot. A ferdítés (dutch angle) Ford talán legtöbbet használt stiláris eszköze.


Azon kívül, hogy a Jackie Chan Stunt Team kötelékében három évet lehúzott Ford otthonosan mozgott az akciófilmezésben (THE ICEMAN COMETH, DRAGON FROM RUSSIA) és a legelőnyösebb formájukban tudott színésznőket megjeleníteni a vásznon (THE GREATEST LOVER), a nyolcvanas évek első felében ő volt az első hongkongi mainstream rendező, aki melodrámáiban leplezve (ON TRIAL Leslie Cheunggal) vagy nyíltan (BEFORE DAWN) a homoszexualitással foglalkozott. A Wong Jing producerkedése alatt leforgatott CHEAP KILLERS egy homoerotikus heroic bloodshed, melynek jóképű hősei a nézők szeme láttára majdnem felvállalják másságukat. 
"HAPPY TOGETHER fegyverekkel" - ahogy egy kritikus megjegyezte. Az elfogadott szexualitás peremvidékéről jött figurákon kívül (a színészettel is kacérkodó Ford sztereotip homokos kungfu-mestert játszott Wong Jing homofób BODY WEAPON-jében) az  identitásukat vesztett főhősök is visszatérő vendégek Fordnál (újabban: SPECIAL ID). Na és az az esztétizáltság, amely a díszleteken/kosztümökön át a féktelen habzású szappanopera-forgatókönyvéig a NAKED KILLER sava-borsát adja.


Ha a producer hivatkozási pontja az átlagnéző számára elérhetetlen fényűzéssel kérkedő ELEMI ÖSZTÖN volt, a rendező (aki állítása szerint a forgatáskor még nem látta a szóban forgó sikerfilmet) inspirációi már jóval eklektikusabbak: japán rajzfilmek, a SZÉDÜLÉS Hitchcocktól és az INTIMATE CONFESSIONS OF A CHINESE COURTESAN. 
A NAKED KILLER nem más, mint Ford fiatalkori mozis élményének, a Shaw Brothers 1972-es leszbi-wuxiájának a felújítása. Emlékeztetőül: a Kínai kurtizán intim vallomásai egy prostitúcióra kényszerített lányról szól, akibe a bordélyház leszbikus madamja beleszeret és kitanítja a gyilkolás művészetére. A Shaw Bros. első "meleg" produkciójában a harcművészet pőre erotikával fülledt össze, lett is belőle szép közönségsiker.


A kilencvenes évekre korcsosított változatban az apja gyilkosán amatőr, de felettébb elszánt módon bosszút álló Kittyt (Chingmy Yau) a tett helyszínén véletlenül jelen lévő idősebb bérgyilkosnő, Cindy (Kelly Yiu Wai) veszi leszbikus szárnyai alá. Cindy új identitást és ruhatárat ad a lánynak, a csiszolatlan amazont gyengéd simogatások közepette profi férfigyilkossá képzi. A helyzetet bonyolítandó, feltűnik a színen Kitty elődje Princess (Carrie Ng), a rossz útra tévedt psychotic lesbian killer bitch, hogy japán csajával az oldalán kivonja a forgalomból egykori mesterét. Princess első látásra belezúg Kittybe, akinek valódi személyazonosságát egyedül férfi hódolója, az idegbeteg, potenciazavaros rendőrfelügyelő (Simon Yam) ismeri. A zsaru, mint James Stewart a SZÉDÜLÉSben, a femme fatáliává átlényegült Kitty nyomába ered. A meglepően tragikus fináléban a hősszerelmesek egy lehetséges folytatás sorsát az említett Shaw Brothers filmből lopott mérgezett csókkal pecsételik meg. 


Meztelen Nők... Meztelen Leszbikus Nők... Meztelen Leszbikus Nők Fegyverrel... A Wong Jing-i gondolatmenetnek csak a hongkongi színésznők szégyenlőssége szabott gátat, a szereplők közül egyedül a Playboyból kiollózott japán lány, Madoka Sugawara volt hajlandó teljesen felfedni felsőtestének bájait.
A film nem is igazán a test, hanem a különféle divatcikkek, kesztyűk, kalapok pornográfiája, erősítve a NAKED KILLER biszexuális jellegét. A lágyító szűrőn keresztül fényképezett erotika nem vetekszik a sikamlósabb SEX & ZEN-nel, akció frontján viszont a Meztelen Gyilkos a nyerő. Ford úgy bánik az akcióval, mint kínai kalligráfusok az ecsettel, az akrobatikus kung- és gunfu képsorok a mai napig imponálóan dinamikusak. És a cenzúrázatlan változatban véresek, a kamera lencséjére STORY OF RICKY-szerűen loccsannak az agyvelők. A férfi áldozatuk vérében fürdő nők látványa a maga hatásvadász, olcsó érzékiségével az exploitation-költészet szférája; ismétlem: ragaszkodjunk a vágatlan kópiához!


A valószerűségre törekvés legkisebb jele nélkül lezajló fantáziában a vulgáris humor, szexizmus, ultraerőszak és Ford felszínes tartalmat csillámporral behintő formanyelve párját rikító filmmé áll össze, méltó örököseként az amúgy sok tekintetben nívósabb CHINESE COURTESAN-nak. Nem kis teljesítmény, figyelembe véve, hogy mint oly sok akkori hongkongi filmet, ezt a B-produkciót is mintha ágyúból lőtték volna ki. A mindössze tizennyolc napig tartó forgatás alatt a rendező két másik filmen is ügyködött, a hat napos utómunka - vágás, zene, szinkron - végeztével már ment a kópia a premier előtti éjféli vetítésekre (olvasd a TAXI HUNTER bejegyzést).


Hong Kongban nem könyvelt el rekordbevételt, a másik nagy felvevőpiacot jelentő Tajvanon viszont kasszát robbantott, az addig mellékszerepekben pucsító Chingmy Yauból egy csapásra jól fizetett szexszimbólum vált. A Cat.III filmek elfogadottságát mutatja, hogy Yaut legjobb színésznő kategóriában Maggie Cheung és Anita Mui társaságában jelölték HK Film Awardsra, egy évvel azelőtt, hogy Anthony Wong ugyanott megkapta a díjat a THE UNTOLD STORY-ért.


Wong Jing a RAPED BY AN ANGEL sorozatában vitte tovább a meztelen gyilkosos vonalat, majd egy évtizeddel később az eredeti körül időközben kialakult nemzetközi kultuszra építve piacra dobott egy angol nyelvű variációt NAKED WEAPON {MEZTELEN FEGYVER} címen. Különböző okok miatt egyik próbálkozás sem ért az eredeti lába nyomába.


A NAKED KILLER társ-producere Dennis Chan és Clarence Ford a REMAINS OF A WOMAN (1993) című munkájukkal növelték tovább a háromkategória nimbuszát, a főszereplő Carrie Ng alakításáért fődíjat kapott a tajvani Golden Horse Awardson. Mario Kassar producer ennek a komor true crime thrillernek a láttán kérte fel Fordot az ELEMI ÖSZTÖN 2 megrendezésére. Ford nem volt benne biztos, hogy képes lenne jobb filmet összehozni, mint amilyen az ELEMI ÖSZTÖN 1 volt, a nyilván rengeteg pénzzel járó ajánlatot visszautasította. Ha filmjeibe nem is, Fordba úgy látszik szorult némi realitásérzék. 

2014. március 9., vasárnap

Deliria Academy Awards™ 2014

A SPAR 10 éves húsüzeme bemutatja:
The Mad Butcher of SPAR
Hölgyeim és Marháim! 2014 a hús éve. A Delirián több hús kerül feldolgozásra, mint az összes többi gasztroblogon együttvéve. Ahol a giallo, slasher, roughie és a kungfu tökéletes elegyet alkotva ázik a gőzölgő, vérvörös agyvelőben... Egyszerűen nem tudok ellenállni, igaz, nem is akarok! {Ki írja ezeket a szövegeket? Kicsontozom.} A Deliria Akadémia Közhasznú Társaság díjátadó ceremóniáját ezennel megnyitom. SPAR no one!

Legjobb zene, vágás, operatőr, forgatókönyv, rendező, film:

A műsornak vége, viszlát jövőre.

---------------------------------

Az Akadémia hosszas vita után úgy döntött, tisztességtelen előny és a DRACULA 3D-ben nyújtott teljesítménye miatt kizárja Dario Argentót az idei versenyből. A nyertesek ---

Díszlet:
Velence


Speciális effektusok:
Gino De Rossi, Franco Rufini, Rosario Prestopino


Akció-komédia koreográfia:
Sammo Hung, Yuen Biao, Lam Ching Ying, Billy Chan


Vágás (Adapted from Stock Footage):
Bruno Mattei


Zene:
Marc Wilkinson

Fényképezés:
Ubaldo Terzano

Négylábú mellékszereplő (megosztva):
Tiger
Snoopy

Kétlábú mellékszereplő:
Tom Atkins

Színésznő:
Ann Sothern

Színész:
Anton Rothschild

Forgatókönyv:
az nem volt

Rendező:
Aldo Lado

Film:

In memoriam: Kovács László & Google Fail
A SMELL OF HONEY, A SWALLOW OF BRINE

Az év filmkritikája: