Yeung Kuen, 香港
Két rendőr kempingezni indul. Akár vicc is kerekedhetne belőle, de itt bizony egy komoly képpel előadott kínai kísértethistóriáról lesz szó a Shaw Brothers stúdió gondozásában.
Hong Konghoz közel fekvő szigeten töltött vakációjuk közben a fiatal rendőr-szerelmespár nőtagját megszállja a hátborzongató kis gyermekdalocskát dúdoló szellem. A babaarcú nyomozó onnantól gonosz démonként (mogwai) kezd el viselkedni, például gyerekeket terrorizál és villámgyorsan kirakja a Rubik-kockát. A nagyvárosba visszatérve az ambiciózus kísértet természetfeletti képességeit a ranglétra megmászására használja fel, kezdve azzal, hogy játszi könnyedséggel megold egy különösen veszélyes túszdrámát. Miután az előléptetése elmarad, pokolra küldi a rivális kollégákat, és a felettesek sem ússzák meg ép bőrrel. Mit ad isten (buddha), az egyik nyomozó nénikéje profi ördögűző (taoista), de az ámokfutásnak ő sem tud megálljt parancsolni.
A taoista a halálát követően válik igazán a történet hasznára, ugyanis a síron túlról visszatérve ő magyarázza el, miért éppen a rendőrnő testébe bújt bele a bosszúszomjas szellemkislány. A japán megszállás idején játszódó karma-flashback lerántja a leplet a jelen szereplőinek előző életéről (a rendőrfőnök emberi húst felszolgáló vendéglátós volt, á la Bunman!), egyben a film legelvetemültebb epizódjaként pre-Cat.III csúcspont, melynek láttán a készítők fejét fogjuk követelni. Az angol címhez igazodva ők sem ismertek határokat, amikor azt illusztrálták, anno az ópiumcsempészek hogyan szállítottak kábítószert kisgyerekek kibelezett holttesteiben.
A nyolcvanas éveket nyitó horrorőrülettel bezakatoló szellemvasút az újhullámos THE IMP a Shaw Bros. sok szempontból naivabb/primitívebb stílusában fogant reinkarnációja. A rögtönzött, vagy legalábbis annak tűnő történések láncolata nem hagyja lankadni a többször is a nevetségesség szélén táncoló film destruktív energiáit. Mintha az írónak, rendezőnek ki lett volna adva az ukáz, hogy minden soron következő megmozdulásban álljanak elő valami kirívóval, még akkor is, ha a stúdiódíszletbe éppenséggel csak egy fürdőkádat meg vécét toltak be. Sokat látott szemek számára is egyedülálló jelenetben a kádban ülő férfi micsodáját leharapja egy rák, majd egy tekercs vécépapír indít ellene támadást.
Maradva a vécén, a megszállt nő belehány a vécécsészébe, és a saját mocskával mossa haját, oltja szomját. Ha konkrétan nem is egy black magic típusú sztorival van dolgunk, a testnedvek, kelések, férgek kamerába dörgölése, a premier plánban kinyuvasztott kígyó ennek a Délkelet-Ázsiában honos alműfajnak a hagyományait éltetik. A veterán Yeung Kuen – Repülő hulla egy ködös éjszakán címre hallgató első filmjét 1959-ben rendezte – következő Shaw Bros. horrorja a SEEDING OF A GHOST. A pokoli duó egyenértékű az ízlésborzolást célul kitűző, filléres képregényekkel: átlapozod őket, rájuk csodálkozol, aztán eldugod a szekrény mélyére, hogy évekkel később megint előkerüljenek, és te megint rájuk csodálkozz.