Jamie Luk, 香港
1991. A fejlett világ a nyár legnagyobb szabású blockbuster-eseményére, a TERMINATOR 2-re készül. A Golden Harvest stúdió bő egy hónappal a T2 premierje előtt készen állt a maga cyborg-akciófilmjével. A használt alkatrészekből összeszerelt gépezet producerei a hongkongi erotikus film térhódítását látva gondolták úgy, hogy egy ilyen terminátoros/robotzsarus dolgot leginkább szexszel lehetne eladni a közönségnek. A Flamex videokazettájának borítója csak sejtetni engedte, mi vár ránk:
„...elharapódzik az emberrablás, erőszak, gyilkosság az utcákon. Amikor az őrjöngő gépember egy gyönyörű rendőrnőt is halálosan megsebesít, a professzor volt munkatársnője a lányt robottá alakítja. A robot feladata: megakadályozni az esztelen vérengzést.”
Egy életem, egy halálom, kikölcsönzöm!
Egy életem, egy halálom, kikölcsönzöm!
Először is, mit keres ez az esztelenség a HK-Toplistámon? Újranézve a következő indokkal tudok előállni: a tömény zsáner-koktél (sci-fi-szex-akció-vígjáték) utánozhatatlanul hongkongi karakterrel bír. A Golden Harvest számlájára írandó THE BLUE JEAN MONSTER és STORY OF RICKY mellett a ROBOTRIX is a bennünk ragadt kamaszfiút szólítja meg képregényes allűrjeivel. Robotok, kungfu, funsplatter és didik. A film három nemzet lányainak bájait fedte fel, három fontos felvevőpiacot fedve le. A Cat.III erotika legmegtérülőbb befektetése, Amy Yip a hazai induló,
a hasonló mellbőséggel megáldott Aoyama Chikako japán,
a tudósnőt a "tajvani Cicciolina" alakítja ---
Hsu Hsiao Tan Mellekkel az Öklök ellen jelszó alatt indult az 1989-92 között megtartott parlamenti választásokon a Munkáspárt képviselőjelöltjeként. A Kuomintang rezsimet ugyan nem sikerült megdöntenie, de legalább meghívták a ROBOTRIX-be, amiben a színészi tehetség mellékes szerepet játszik.
Őrjöngő gépemberként a kickbox-bajnok Billy Chow imponál, bevállalva a hongkongi sexploitation-filmekben is ritkaságszámba menő pöcsmutogatást. Mivel a kiborgot japán agy irányítja, természetesen nemi erőszakolásban éli ki ösztöneit (üsd fel a történelemkönyvet 1941-nél). A bőrszerkós szado-mazo nőgyűlölet a háromkategóriás ROBOTRIX-et a pinku filmekkel/mangákkal rokonítja. Van egy döbbenetes jelenet, ami felvillanyozná Paul Verhoevent: a terminátor alkalmi szexpartnerét halálra cseszi, a meztelen holttestet kivágja az ablakon. Asztalaviszta, baby...
Kegyetlen erőszak és pajkos tréfálkozás percenként váltogatja egymást, ilyenkor a siker kulcsa alighanem a kiegyensúlyozásban keresendő. A vér folyik, a poénok ülnek, vagy inkább fekszenek („Robotzsaru örömlánynak áll” kabaréjelenet egyenesen a Szeszélyes Évszakokból), a románc rendőr és kiborg között csak annyi időt vesz igénybe, amennyivel meg lehet ágyazni egy ágyjelenetnek. Akármennyire javíthatatlan szemét az ócskavastelepen végződő ROBOTRIX, a belé programozott feladatot maradéktalanul teljesíti. Egy stílusérzékenyebb rendező, mint Clarence Ford (NAKED KILLER) talán dinamikusabbra, még szexibbre formálta volna, az akciózások sem tartoznak a csúcskategóriába, de a tökélyt nehogy már egy olyan B-filmen kérjük számon, aminek tudományos-fantasztikus ötlethalmazát úgy vágták a vászonra, hátha odaragad belőle valami. Ezek az elvetemültek a RE-ANIMATORból is lenyúltak egy jelenetet ---
Lehet, hogy le kéne vennem a toplistáról. Csessze meg a Billy Chow, ott marad.