I.sz. 1985-86 fordulóján az Empire Pictures a virágkorát éli, Charles Band uralkodása alatt a kemény amerikai valutáért megvásárolt római stúdióbirodalomban egymás után készülgetnek a B-kategóriás termékek, hogy aztán visszaváltsák őket lehetőleg még több amerikai valutára. Ez a témájánál fogva direkt videóra termett horror-sci-fi-szitkom vidám anarchizmusával a legszórakoztatóbb Empire-blődlik egyike. A nép nem vette az adást, a TERRORVISION folytatások nélkül maradt. Egyszeri és megismételhetetlen.
A TEXASI LÁNCFŰRÉSZES hangrögzítőjeként kezdő Ted Nicolau hasonló módszerrel élt, mint Tobe Hooperék a TEXAS CHAINSAW MASSACRE 2-ben: tudatmódosító szer hatása alatt ("I've got stoned") kipécézte magának a kor szimpátiára oda-vissza alkalmatlan egyedeit - a konzumidiótákat, hedonista swingereket, survivalistákat, MTV-freak tinédzsereket, kábeltévé szerelőket! -, és lelkiismeret furdalás nélkül a Szörny elé vetette őket. Ahhoz, hogy szebverzív társadalmi szatíraként igazán harapjon a cucc, szükség lett volna egy Larry THE STUFF Cohen kaliberű lángészre. De ne legyünk telhetetlenek, mert ami papíron legfeljebb jópofának tűnhetett, az a ripacskodásban szabad kezet kapott kultarcokkal (a B-királynő Mary Woronov & Gerrit Graham, Szacsvay László Amerikába szakadt testvére) és egy elbűvölően sármos-slájmos monszterrel előadva egyenesen fergeteges.
A Los Angeles-i völgylakók táborát gyarapító Puttermanék épp a legújabb, kismillió csatorna vételére alkalmas parabolaantennájukat próbálják ki, amikor egy földönkívüli lény a televíziókészüléken keresztül bebocsájtást nyer a lehető legízléstelenebb pornó-popart-római empire stílusban berendezett otthonukba. A Dolog távoli rokonaként a Hungry Beast névre keresztelt E.T. képes félig-meddig áldozata bőrébe bújni. "Emlékezz, fiú: a legjobb módszer az ellenség feltartóztatására az agylövés!” A nagypapa által militarista szellemben nevelt legifjabb Putterman (a kölyök az egész filmet egy M16-os gépkarabéllyal a kezében mászkálja végig) próbálja figyelmeztetni felmenőit, de azok éppen a szexpartijuk beindításával vannak elfoglalva.
A nagypapi nincs többé magánál, a rendőrség nem hajlandó kiszállni, nem marad más választás: a bolygóján veszélyes hulladéknak minősített háziállatot a gyerekeknek be kell integrálniuk a saját junk food – fehér angolszász protestáns heavy metal (W.A.S.P.) fémjelezte trash-kultúrájukba. A kis kapitalista elmékben felmerül a gondolat, hogy akár pénzre is válthatnák a mutánst, ha a tévében mutogatnák, így hát a helyszínre hívják Medúzát, a betelefonálós horrorshow dermesztő ciciméretekkel rendelkező házigazdáját, aki public domain szörnyfilmek vetítéséből szedte össze vagyonát (nesze neked, Elvira). Minden jó, ha jó a vége: Hungry Beast a komplett családot felemészti. Kedves Mr. Spielberg, az éhes fenevadat nem lehet megszelídíteni, még popkultúrával sem.
„Azt akartam, hogy olyan legyen a film, mint egy tizenkét éves gyerek rémálma.” (T.N.) A TERRORVISION megtekintése kisgyerekek számára valóban okozhat álmatlan éjszakát, gondolom ezért kapta meg annak idején az R-besorolást. Van ugyanis a rém rendes családi komédiának egy nyálkás oldala, megelőlegezve az Empire stúdióban összeszerelés előtt álló FROM BEYOND testhorrorját és Brian Yuzna pár évvel későbbi SOCIETY-jét. A készítők nem akartak ujjat húzni az MPAA-vel, ezért spenótzöldre festették a gore-t, amitől csak még szürreálisabb színezetet kapott a Giovanni Natalucci (CALIGULA) papírmasé díszletei között játszódó, Romano Albani (Argento's INFERNO) fényképezte Technicolor-vízió.
A Videodrome Channel előfizetőinek szemében egyszerre félelmetes és vágybeteljesítő az a koncepció, hogy a tévéden keresztül támadnak a testrablók (mint a
DÉMONOK 2-ben), a filmbéli földönkívülinek pedig az EARTH VS. THE FLYING SAUCERS rombolás-képsorai a szórakozás non plus ultrája. „Földlakók, pusztítsátok el a vevőberendezéseiteket, a következő kétszáz évben ne kapcsoljátok be a televíziót!” – hangzik a távoli galaxisból sugárzott figyelmeztetés mexikói pankráció és egy pornófilm között. Túl késő - a TV (update: internet) olyannyira szerves részévé vált a civilizációnknak, hogy nélküle elképzelhetetlen lenne a földi élet. Az ötvenes évek "vörös veszedelem" sci-fijeinek Reagan-korszakhoz igazított változata széles vigyorral a pofáján riogat azzal, hogy a 24/24 támadó tömegmédia a megszámlálhatatlan csatorna-csápjaival felzabálja az identitásodat.
Egész éjjel a képernyő villódzó fényében táncolok
Bámulom, ahogy Medúza szemei zölddé változnak
De a saját tükörképemet még sosem láttam
(The Fibonaccis főcímdal)