William Sach, USA
Ahogy a cím meg a német moziplakát sugallja, a Hihetetlen Olvadó Ember az atomkorszak hihetetlen B sci-fi szörnyeinek a leszármazottjaként tekintett magára, az viszont már a splatter-korszakot vetíti előre, hogy a produkció jolly jokere Rick Baker maszkmester és az ő hihetetlen trükkjei.
A THE INCREDIBLE MELTING MAN alapjául alighanem az '58-as "amerikai" (valójában brit) FIRST MAN INTO SPACE szolgált. A kettő között félúton AZ ÉLŐHALOTTAK ÉJSZAKÁJA tépte az idegeket, ami leginkább a mű ghoulish jellegén mutatkozik meg. A pszichoradiológiai kutatóintézetből elszabadult Olvadó Ember nem más, mint egy rothadó zombi, útban a temető felé. A napnyugta fényeiben feldereng valami patetikusság visszataszító alakjában - ah, valaha ő is érző emberi lény volt.
A szerző „szürreális komédiát” vizionált az EC Comics stílusában, a producerek fapofával előadott ijesztegetős horrort akartak. A két elképzelés között csetlő-botló tragikomédia a szemünk előtt bomlik le hulladékká, hogy aztán évekkel később újrahasznosuljon a STREET TRASH formájában.
Az agyzsibbasztóan lassú tempójú ámokfutásban azok a kis epizódok tartják a lelket, amikben felüti fejét a rendező által propagált humor. Ilyen a ’horgász a pácban’ a filmtörténet addigi talán legjobb levágott fejével, a FRANKENSTEIN-homázs a gyerekekkel, vagy a fotómodelles jelenet azzal a szőke csajjal a LEMORÁból. Kristálytiszta blu-ray kópián a hosszan kitartott beállítások alatt alaposan szemügyre lehet venni Rick Baker munkáját,
William Sach állítólag majdnem megkapta a Berlini Filmfesztivál fődíját egyik korai zsengéjéért. Tudatában annak, hogy az utókor a két hét alatt leforgatott, a közreműködése nélkül átszerkesztett szörnyűség miatt fogja felemlegetni a nevét, Sach a kommentárjában keserűségét iróniába fojtja. „A festékgyárban dolgozó anyám tehet róla, amikor a kezembe nyomott egy vödör ragacsot.” A producerek mellett az operatőr is megkapja a magáét, valami francia pacák, akit ki kellett volna rúgni, mert túl sokáig pöcsölt a világítással és nem tudott rendesen fókuszálni. Megnéztem az Imdb-n, "William Curtis” valójában a francia újhullám idején befutott Willy Kurant. Hímnem-nőnem (Jean-Luc Godard), Transzeurópa Express (Alain Robbe-Grillet), Teremtmények (Agnes Varda), Halhatatlan történet (Orson Welles) ⇢ LE MONSTRE QUI VIENT DE L’ESPACE. Ça, c’est du grand art!