BŰN ÉS BŰNHŐDÉS

2008. november 3., hétfő

THE HUMAN GODDESS (1971)

Ho Meng Hua, 香港


Ha valaki odáig eljut, hogy célirányosan megnézzen egy Shaw Brothers musicalt, az talán arról is hallott, hogy ezek a zenés/táncos darabok akár nagyobb sikereket tudtak aratni a maguk idejében, mint az örökzöldnek számító wuxiák.
Amatőr filmtörténészkedésünk akkor fog kifizetődni, amikor belebotlunk a THE HUMAN GODDESS-be, egy olyan kutyasekiváncsirá cím az SB-hagyatékból, ami akár titkos kis kedvencünkké is válhat az INFRAMAN és a CAVE OF THE SILKEN WEB mellett. Ez a dalbetétekkel tarkított fantazi-vígjáték arra is alkalmat nyújt, hogy megismerkedjünk Li Chinggel, a kötöttfogású cukiság egykori világbajnokával.

Li Ching, elunva a szigorú szabályok közt működő mennyországot, leszökik a földi paradicsomnak tűnő Hong Kongba, de hamar rá kell jönnie, hogy a város maga az erkölcsi fertő, tele gátlástalan emberekkel. Mágikus kisugárzásával móresre tanít egy rakás rosszfiút /rosszlányt, pártfogásba vesz egy privatizáció alatt lévő árvaházat, szerelmes lesz a drága és közben elénekel féltucat fülbemászó dalt. Ezek a zenés intermezzók remekül vannak beillesztve a történetbe, a szövegek a maguk angol feliratozott módján még szellemesnek is mondhatóak; a gyermekmunka szépségéről regélő sláger például oly felemelő, hogy egy indiai Nike-alkalmazott bizton táncra perdülne a hallatán!

Mindez pazar kiállítású, pszichedellikus mellékhatásoktól sem mentes díszletek közt, Ho Meng Hua (A REPÜLŐ GUILLOTINE, BLACK MAGIC) kifogástalan rendezésében. Aki meg a kezdetleges speciális effektusok miatt panaszkodik, az egy szívtelen kőbunkó!